torsdag 12 augusti 2010

Hur man lyckas att vara på fel ställe vid rätt tid!

I våras anmälde jag mig till en hundkurs. Det ska tydligen gå att lära gamla hundar att sitta!

I dag var det så dags för första kurstillfället. Platsen skulle vara bakom Arken Zoo på Svågertorp.

Hur svårt kan det va liksom!?

17.30 var det dags, och jag som alltid är ute i god tid,,,, går av bilen, går en bit på rätt håll, tittar mig omkring, och ser några hundar och människor. Går fram och får frågan om jag ska gå hundkurs? Ja, säger jag, det ska jag.

Bra så!

Väntar och undrar samtidigt varför inga andra har kommit, undrar vad klockan egentligen är? Till slut dyker några andra hundägara upp och vi presenterar oss. Jag vet att jag reflekterade över att jag inte kände igen namnen på kursledarna! Men hur mycket får det plats i ett huvud egentligen.

Sen började vi kursövningarna och det var riktigt roligt!

Förutom att det regnade hela tiden, både jag och vovven såg ut som två våta katter!

När vi avslutade undrade jag  om det var 17.30 även nästa vecka, nej fick jag till svar, det är 18 - 19. Ok tänkte jag då vet jag det.

Sen var det ju det här med betalningen, hade fått besked om att den skulle ske vid första kurstillfället. Så självklart ville jag betala. Men se det fick jag inte. Det skulle jag helst göra via plusgiro. Jaha,, tyckte jag men ni skrev ju i mailet att ni ville ha betalningen kontant idag??!!

Nåväl,, det är ju inga problem tänkte jag och tackade för mig.

När jag körde hem kände jag mig taggad till tänderna och tänkte att det här kommer att bli riktigt kul:-)

När jag kom hem tog jag upp pappret jag fått,

och upptäckte,,,

att jag varit på fel kurs med fel kursanordnare !!!

Men alltså, herregud, var fan höll min kurs hus då??

1 kommentar:

Annelie sa...

Hahahaha,, ja du. Ibland funderar man på vilken planet man egentligen kommer ifrån när man gör sina "blunder".

Huvudsaken du var nöjd.. :o))
Så, fortsätt där du.

Trevlig helg.. // Kram Annelie