måndag 18 oktober 2010

Osså va det ju det här med håret,,,,o maken!

Blond eller inte,,,jag är ju inte blond i mig själv, men har varit mycket blond i mitt liv. Maken, kan jag säga, känner mig bara som blond. Stackars honom nu.

Tålamod är jag inte känd för att ha som egenskap!! Och det här med att vänta på att håret skulle växa ut,,,,,nej det var kanske inte min grej riktigt! Inte när det finns lösningar! Bra lösningar dessutom!

I första omgången gjorde jag mina extensions hos en "kompis". Vi trodde nog inte att det skulle bli så bra eftersom mitt hår då var riktigt kort. Men med häpnad så kunde jag inse att det förhållandevis blev kanonbra!
Eftersom jag var så nöjd så började jag forska i det här med hårförlängningar, och insåg snabbt att man måste vara rädd om sitt hår och att det är väldigt viktigt både hur det sätts i och hur det tas bort!
Jag hittade då "mitt" ställe i stan. Och eftersom jag haft mina extensions ett tag gjorde jag ett besök hos Helena. http://www.extensionelle.se/ som är proffs inom området! När hon såg mig så kliade det i fingrarna på henne och hon skar upp mitt hår till oigenkännlighet. Det som var bra innan blev nu allra bäst! Och resultatet ser ni på den översta bilden!

När jag haft håret tre månader började det bli dags för nytt,,, ha ha, tänk själv, nytt hår! Det här är riktigt kul!
Och eftersom blekning sliter så mycket på mitt hår insåg jag att jag inte kunde fortsätta att bleka slingor hela tiden. Så trots makens förkärlek för blondiner valde jag att bli mörk igen. Ett par besök hos "min" Helena så var jag fix färdig! Jag är sååååå jääääävla glad och nöjd och känner mig verkligen som mig själv när jag ser mig i spegeln. Jag kan platta, locka och sätta upp, ja precis allt som man kan göra med ett "vanligt" hår!Och döm om min förvåning när jag förstod att det var billigare att gå till en "riktig" salong istället för att göra det privat!

Och maken? ja han är nog nöjd ändå, för jag är ju glad!



1 kommentar:

Unknown sa...

http://maxalas.blogspot.com news ,video ,photo ,online sport visit