måndag 13 februari 2012

Det är inte så ofta,,,

men när det händer så blir jag det med besked. Jag minns sist jag hade influensan, nyår 2006 tror jag det var! Det var myyyyycket jävligare än detta. Då var dessutom maken sjuk.
Ja ni vet!!
Jag minns att vi satt här i soffan, och ögonen bara strejkade. De kliade och sved och var omöjligt att se något på teven!
Men det var då det!

För övrigt när jag börjar få ont i halsen, eller när jag nyser sjuttiosexgånger på fem minuter, eller om ögonen börjar klia ihop sig,,, då tror jag att jag ska bli sådär riktigt förkyld. Nähäpp,, dagen efter är allt som vanligt igen!! Det blir liksom aldrig nånting av det. Jag blir alltid snuvad på konfekten! Om man nu kan kalla det konfekt. Det finns nog andra ord som är mer lämpliga i detta sammanhang!

Nää, sjuk det är jag sällan! Jag tar bara de riktigt stoora grejerna, som cancer o sånt!

Nu har jag dock genomlidit fem dagar med något som kan liknas vid influensa! Värk i kroppen, lite feber, myyyyycket nysningar, snorande och huvudvärk. Huvudvärk som efter ett par dagar kunde härledas till migrän och därmed botas! Med vissa följder.
Tabletter och nässpray har missbrukats hejvilt härhemma nu och kanske kan man kalla det missbruk av sängen oxå! Jag har sovit i snitt 16 timmar per dygn! Slå det om ni kan!

Huvudet känns fortfarande något missanpassat, och i näsan och halsen finns något seeeeeegt jävelskap kvar! Själv är jag uttråkad som tusan,,,,,
En liten mjukstart blir duschen nu, sen ska jag på vingliga ben ta mig ut till bilen. Jag ska försiktigt andas in den friska luften och blinka med ögonen mot det vita ljuset som möter mig när jag kommer ut!
Det tar en liten stund, sen kan man förmodligen känna hur kroppen sakta men säkert återhämtar sig till ett normalt liv. Så normalt det nu kan blir, men ändå!

Imorgon blir det jobb, mitt älskade jobb! Here I come!

2 kommentarer:

Fru Sederblad sa...

Usch då, det lät inte alls roligt. Krya på dig, din stackare. Tur att inte mannen blev sjuk, för då hade du haft än värre problem ;-).

Kamilla sa...

He he,, ja,,, men han böjar bli kass nu,, han har tagit treo,,han hostar,,, snörvlar,, ja du, det kan gå illa det här! Stackars lille man!<3