lördag 3 november 2012

Dessa nattliga äventyr

Jaha, då har man varit på ytterligare en märklig tillställning!
I natt har vi varit på ett hejdundrandes kalas i Fru Sederblads hönsgård!
Ja men nu hör ju själv hur det låter! 
Hon hade ett mycket stort hönshus i flera våningar och en massa byggnader runt omkring! Och där minglade vi runt, i halmen med ett glas i handen, och blev av med varandra till höger och vänster!

När vi skulle gå hem, ja då hittade jag inte mina skor, för jag hade lånat ett par trätofflor av Fru Sederblad! Mina egna, som verkade vara ett par ceriserosa Minnetonkas, huhhh, ja de var liksom borta! Och det var väl tur det he he!
Och vi letade överallt, under ägg och under halm, under tuppar och hönor!
Minns faktiskt inte riktigt om jag gick hem med trätofflorna, som borde varit sju nummer för små, eller om jag hittade de där rosa! Skit samma!
Min handväska hittade jag i alla fall, och när jag öppnade den så hade Fru Sederblads make stoppat ner en halv tårta i den, som han tyckte att jag skulle ha med mig hem!

Tyvärr så glömde jag kameran hemma, så några bilder från denna fantastiska tillställning kan jag inte bjuda på! 
Tack herr och fru Sederblad för en fantastisk fest :-)

(Bilden är lånad från internet.)


1 kommentar:

Fru Sederblad sa...

Ha, ha! Jag tror jag dööör!! Men varsågod, denna tillställning bjuder jag på!! Ha, ha!! Och tofflorna, behåll du dem!!