torsdag 20 maj 2010

Då,,,,, och nu

Då, För ett år sedan (den 13 maj) fick jag den sista giftinjektionen.
Just i det ögonblicket kunde jag bara hoppas och tro att det faktiskt var den sista!
Nu, vet vi att det var den sista!

Då, för exakt ett år sedan fick jag beskedet som gjorde att vi firade att behandlingarna var slut!
Nu, förväntas livet vara som vanligt ?!

Då, för ett år sedan var jag inte särskilt snygg, inte för att jag är det nu heller men skillnaden är enorm. Då hade jag knappt något hår, inga ögonfransar,,,,, det jag hade mycket av var däremot vikt ha ha!
Nu, finns det tio cm hår på huvudet, ögonfransarna är längre än nånsin :-) Och femton kilo av varierad materia har försvunnit från min kropp :-)

Då, för nästan precis ett år sen planerade vi för en resa till Turkiet. Väl där svullnade min kropp upp till oigenkännlighet!
Nu, sitter vi i startgroparna för Egypten! Hoppas verkligen att värmen har en positiv påverkan på min kropp i år!

4 kommentarer:

Ebba G sa...

Vilket år du haft. VIlken enorm kamp! Hoppas Egyptens värme ger dig massor med skön energi!
Och tack för ditt stöd för mitt beslut!
Kram!

Finnpajsaren sa...

Vad underbart att det gått ett år och att du har det bakom dig *bestämmer att det är så*!

Kamilla sa...

Ebba G: Tack Ebba, hoppas oxå mycket på värmen :-)

Finnpajsaren: ja de bestämmer vi :-)

Annaochlivet sa...

Åhåå har suttit här och kikat runt i din fina blogg nu och förundras över din styrka! Vilken kämpe du är! Gjorde mig till följare av din blogg nu:) Ha en fin dag och va rädd om dig! Kram från mig :)