fredag 28 maj 2010

Efter regn kommer sol

Ja det sägs ju så i alla fall!
Denna veckan har präglats av migrän, varenda jävla dag!
Fick en ispåse av min mamma som redan är flitigt använd!
Trots detta så har jag försökt att förbereda lite saker inför resan,,,,
för på måndag blir det sol mina vänner, jääääävligt mycket sol,,,,,,
och varmt,,,,,,på måndag kväll landar vi i Egypten och där ska vi tillbringa
två veckor.

Tänk två veckor utan att tvätta, städa eller behöva tänka på tider.
Man går ut ur rummet på morgonen och när man kommer tillbaka på kvällen
är det nystädat och fint. Maten står serverad vid varenda måltid, och disken
ja den är det nån annan som tar hand om!

När man drabbas av en sjukdom som jag gjorde så är man ju naturligtvis
väldigt glad att det gick att bota. Tro inget annat! Men det man inte räknar med
är att det faktiskt kommer en efterreaktion, som säkert är olika för olika människor.
Just nu är jag inne i en fas som är skitjobbig. Det är som hela mitt inre har upplösts
i smådelar och skramlar runt inuti kroppen. Och det går liksom inte att få ordning
på delarna. Man undrar oxå varför vi gjorde si eller så. Varför gjorde vi inte så i stället.
Men vi vill inte skruva tiden tillbaka och göra om det,,,,, nej det vill vi inte!

Denna veckan har varit värre, då det inträffat saker som gjort mig upprörd och ledsen.
Saker som gör att man ifrågasätter tillvaron och meningen med det man sysslar med.
Jag har i min enfald alltid trott, trots allt, att livet kan vara härligt och skimrande rosenrött,
mitt jävla pucko! Så är det inte har jag fått berättat för mig!
Somliga har ett sent uppvaknande i livet! Gomorron!

Så kanske, kanske är det nu skönt att resa bort dessa två veckor och få tänka på något
helt annat. Nu ska det solas och badas! Jag tänker på er alla när jag ligger i solstolen!

4 kommentarer:

Skogseva sa...

Njut och koppla av. Ät gott och sov mycket. Titta på roliga saker och bada många gånger om dagen.
Drick goda drinkar.
tänk vackra tankar.
Ha det underbart.
Kram från
Eva

Annelie sa...

Härlig, Härlig värme och sol kommer ni att få i alla fall.

Vi var till Hurguada i oktober,, underbart väder och vilket hav.
Kan absolut tänka mig att åka tbx till Egypten.

Ha nu en riktigt trevlig resa.. // Kramen Annelie

Malin sa...

Så det är din tur att gå igenom detta nu. Det blir bättre! Men du, fortsätt att tro på att livet visst kan vara lyckligt. Det blir ju oftast vad vi gör det till (förutom när det kommer sabla sjukdomar och stör).

Jag är lycklig, att leva är fantastiskt!

Kram

Kamilla sa...

Skogseva: Tack det ska vi,, bara slappa :-) kram

Annelie: Tror att det är så att antingen gillar man Egypten eller inte. Vi var där för två år sedan och jag är såld. El Gouna åker vi till igen fast ett annat hotell. Och dubbelt så lång tid. Då blev det inte så mycket bad i havet, för det var i januari och inte så varmt, men nu jävlar,,, :-)
kram

Malin: Det låter som om du känner igen det jag berättar! Och på nåt sätt så känns det tryggt att veta att det är som det ska och att det går över,, bara man inte får nån beständig skada i huvudet,,,,
Tack för stöttöning. Kram