lördag 20 februari 2010

När man jobbar lite i hemmet,,,,

Sakta men säkert går det framåt med både det ena och det andra.
När det gäller pudlarna så har tre valpar flyttat, den fjärde flyttar på måndag.

Och,,,, så,,,, finns det tre små sötnosar kvar !!
Jag försöker så smått att föreställa mig hur livet kommer att se ut med fem hundar, varav två är hanar :-)
De som finns kvar tar allt större plats, både hos mamma och hos oss. De vill var där vi är, de vill vara nära och framförallt vill de vara hela tiden, dygnet runt!

Nåväl, somliga i hemmet hyser stora förhoppningar om att allt kommer att lösa sig till det bästa.
Tur att det finns såna människor,,,, eller hur!

När det gäller hemmet, har det under en period stått hyfsat stilla. Då med tanke på alla vovvarna som tagit tid.
Häromdagen köpte jag mig en slipmus,,,eller maken köpte mig en slipmus, fy fan va bra den var då.

Jag invigde den på en av våra dörrar! Dörrar som är jävligt fula, bruna, gamla och slitna.
Under flera år har vi funderat på vad vi ska göra med dessa hemska dörrar.
Lämna till sprutmålning,,,,,,, jävligt dyrt men överkomligt!!! MEN de innebar att vi skulle få vara utan dörrar i ett antal månader!
Maken är den typen som inte vill gå på toa utan att stänga dörren,,,,,,,så den lösningen var då genast utesluten!
Köpa nya dörrar, helt möjligt om det bara funnits några med de måtten vi behöver.
Då förstår kanske många hur gamla dörrarna är!!

Så slipmusen gjorde jobbet på en av dörrarna,,,,, och sen lite färg på det!
Slutresultatet kan jag säga blev fullständigt fantastiskt bra!!!
Bildbevis kommer!

En dörr är klar,,,, fyra återstår,,puh.....

Och eftersom jag är den typen som när jag väl kommit igång, går jag på flera olika saker samtidigt eller kanske ska man säga att jag börjar på ett ställe, fortsätter på ett annat, sen går jag tillbaka på det första igen,,, ha ha.

Idag har jag alltså fortsatt på väggarna som jag började på för längesedan! Och på bilden syns de fuuuuula dörrarna!

Dagen annars har bjudit på lärdom, för någon i familjen. Nämligen att man ska bära en sak i taget. Särskilt som man ska hoppa över staket som är uppsatt för hundarnas skull.
Resultet blev chips och dippa i hela vardagsrummet samt över halva nya fåtöljen!

Godkväll!

3 kommentarer:

Sofia sa...

Hmmm...skumt att de dörrmåtten inte skulle finnas? Vi har tre olika mått i det här huset - som är från 1924! - och alla går att få tag på på vanlig byggmarknad! Är ni verkligen säkra? Så du inte slipar förgäves menar jag...
Men fint blir det nog när det är färdigt!
Kram

Kamilla sa...

Hmmm, du gör mig nervös Sofia!
tror vi har kollat, men det är ett tag sen så jag minns inte hur noga!
Men,, det är ok att slipa oxå,, ganska roligt, och väldigt roligt när det är klart,, så får jag ju den färgen jag vill med:-)
kram

Sofia sa...

Ja men då så, slipa på! :-) Men jag vågar slå vad om att det finns dörrar att köpa..