lördag 23 juni 2012

En bra midsommar helt enkelt







Midsommarhelg!
Och efter den går vi mörkare tider till mötes. Och vi som knappt märker av att det en blivit sommar.
Är vi möjligen lite avtrubbade?!

Oavsett så var själva midsommaraftonen en lugnt och fridam historia, med goda vänner och mamma.
God mat och dryck i lagom mängder!
Solen visade sig på eftermiddagen och vi hade lite "snigeljakt" i trädgården!

Jordgubbar avnjöts med kaffegrädde med stort K och kvällen avslutades redan innan grannarna tagit sista snapsen!
Lugnt och skönt.

Midsommardagen har vi nästan gjort till tradition att cykla till marknaden på Sibbarp. Så idag blev det en tur dit! Jag hittade massor av fina kläder, jepp, det gjorde jag. Nästan som att gå i utlandet och shoppa somriga saker. 
Vi tog en ölfika, på Kajutan i småbåtshamnen, även det tradition :-)

Sen cyklade vi hemåt en stund.
För att sen förlänga dagen med ytterligare en cykeltur, som faktiskt slutade i en taxiresa!
Ner till Limhamn och en krog där som heter Babas. Där är fantastiskt god mat och trevlig personal.
Vi har ätit massor med god mat!
Jag som inte äter så mycket åt gången har slagit på stort och ätit tre rätters middag.
Och så gott, och så mätt jag är. Behöver inte äta de tre närmsta dagarna:-)

Nu har jag landat i soffan, och snart är det sovdags!
Imorgon är det kalas för min syster och hela hennes familj. Ja de fyller år nästan samtidigt allihopa så vi kör en fyrarätters tårtlunch imorgon :-)
Om jag möjligtvis kan hitta en plats i magen, för just nu kan jag knappt sitta så mätt jag är.
Kan man äta ihjäl sig?? Nån som vet? Ha ha

Nu blir det snart sängen med tre goa varma familjemedlemmar.

Inga kommentarer: