söndag 10 juni 2012

Slush ice



Jag älskar slush ice!
Häromdagen när jag var på mobilia såg jag en liten kille komma gående med en sån här låda! Och genast stod det klart att en sån måste jag ju ha. Ja, inga tvivel alltså, måste ha.
Men var hade han köpt den?
Idag hade jag lokaliserat den och nu är den inköpt och invigd!
Den första gick sönder bara vi satte på den,,,hm, ja tror kanske att det kan vara så att vi gjorde något litet fel! 
Eller inte vi, utan jag! Får ta på mig det helt själv! Så vi fick köra och byta den!

Fick en bruksanvisning på svenska, tänkte att det kanske underlättar vid användandet. Och det gjorde det, helt klart! Framförallt när det gäller måttenheter!
För det visar sig ju då att det inte är helt enkelt det här. Inte bara att hälla i lite saft som sen blir snöslask, nej inte alls. Det här är en hel vetenskap som måste göras med känsla.
Vatten, isbitar och grovt salt. I rätt mängder och i rätt takt samtidigt som den är igång. Därefter häller man i drycken som måste vara av en sort med socker i. Sen får den står där och snurra en kvart eller så.
Slutligen så har man några glas av iskall sörja!
Så gott. Ännu godare om det hade varit sommarvärme ute!

I morgon ska jag prova med Coca Cola!

2 kommentarer:

Fru Sederblad sa...

Låter häftigt! Speciellt med cola!

Helena sa...

Helt i min smak =)