söndag 3 juni 2012

Om att pyssla i hemmet

Nu äntligen har jag landat i soffan! Som jag har jobbat.
Det är inte riktigt bra för min kropp det där med kroppsarbete. Kommer att få lida den närmsta veckan nu av muskelvärk! Men fint blev det!
Vad är det då jag har gjort??
Jo.
Jag har skrapat färgen av två fönster i vardagsrummet. Det var liksom ett tag sen, typ fyra år eller så, som jag började projektet med fönstren! Sen har det bara inte blivit av. Vi har bara gått här och kommenterat de fula fönsterna, som faktiskt inte såg riktigt kloka ut!

Maken har varit borta på mässa hela helgen och egentligen hade jag lite andra planer, men igår när jag kom hem från jobbet så fick jag ett tokryck och började med ett fönster. Och sen stod jag där hela dagen med det. Och idag när jag steg upp, så där framåt middag, så tog jag det andra fönstret, och är nu äntligen klar.

Det där med mina planer, ja det var inte så storslagna planer egentligen. Sova länge, tvätta lite, shoppa lite, färga håret och pyssla lite med min blogg/hemsida. Men man kan säga att jag ändå fick gjort lite av det jag planerat.
Det blev en liten shoppingrunda igår när jag jobbat, jag har sovit länge idag, sen det där andra, ja det får jag helt enkelt ta en annan dag!

Nu är maken på väg hem med sin onda rygg, efter att ha stått upp två hela dagar, så kan vi sitta här och beklaga oss för varandra. För fy för helvete vad jag har ont överallt!




Inga kommentarer: