torsdag 14 januari 2010

Aino blev en Satio


Jag fick ju en fin julklapp, som jag med mycket möda och stort besvär valde ut. Och ibland blir det ju så, att man gör felaktiga val.
Och så lär man sig, att man kan inte få allt i ett paket:-) Man måste väga för- och nackdelar.

Jag ville ha touchscreen men gillade inte att vara helt utan vanliga knappar. Aino verkade ha allt det därför valde jag den.
Direkt när jag satte igång den så förstod jag att jag gjort ett dåligt val, då det ju inte alls var touch i själva telefonen, utan bara på frontskärmen. Och efter någon dag insåg jag dessutom att touchen inte fungerade som den borde. Till saken hör att jag har hört fler som haft samma problem.

Så en tanke började gro,,,,, om jag helt enkelt skulle byta telefonen. Vilket kan vara lättare sagt än gjort. Vi vet väl alla hur sånt fungerar. Men värt ett försök iallafall.
Jag gick in i affären och påtalade felet på telefonen, och att jag helt enkelt ville ha en ny!

Hrm,  jaaa,,,,,,det är ju inte så vi gör! Säger tjejen i kassan. Normalt lämnar vi ju in för service!

Ja men herregud, tyckte jag, jag har haft den i tre veckor, ska jag nu vara utan telefon i ett antal veckor för att den ska in på service. Nej, jag vill att ni byter den till mig!

Ok, men då måste du prata med vår chef,,,,,, o han är inte här nu!

Nähä,,,, när kommer han då?

Ja,, han gick till tandläkaren i morse, och skulle komma tillbaka efter lunch,,, (klockan var 13.00, det var ett långt tandläkarbesök)

Nåväl, jag ger inte upp så lätt, ja men va bra, då går jag en runda och kommer tillbaka om en halvtimme.

ehhh,, javisst!

Och när jag kom tillbaka så var det inga problem och ett byte gjordes från Aino till Satio.
Och frun här är nöjd.

Tappade visserligen hela min kalender samt lite annat smått och gott. Fantastiskt vad man hinner stoppa in i en mobil på några veckor va.

Och Sation har faktiskt en hel del fördelar måste jag säga, och jag tror att jag kan klara mig utan vanliga knappar nu. Alltså, va fan, man måste ju hänga med!

2 kommentarer:

Annelie sa...

Hahahaha,, ja detta med att hänga med. Då skulle man behöva byta det elektroniska rätt så ofta..
Nääee,, jag håller mig till min äldre Sony Ericsson (drygt 2 år gammal).
Den är jag helnöjd med..

Konstigt att det gick sååå lätt att få den bytt,, i sådana lägen brukar de vara stenhård.
HUR gjorde du..?? *L*

Ha en underbar kommande helg.. // Kram Annelie

Kamilla sa...

Hrm,, ja för en gång skull så var jag bestämd. Jag frågade inte utan konstaterade mer att "ni får byta den mot en annan!" ha ha