fredag 22 januari 2010

Total room makeover

Maken har ju varit bortrest nästan två veckor.
Under de två veckorna har jag hållit mig mer än fullt sysselsatt, för att skingra tankarna.
Behöver jag säga att jag saknat honom så det gör ont!?

Jag har gjort om ett helt rum. Det har förvandlats från ett möbellager och byggarbetsplats
till ett sovrum!
Jag har jävlar i det inte suttit på rumpan och tagit det lugnt nån enda kväll här, och det känns i kroppen nu vill jag säga.
Jag har målat väggar, målat, målat och målat, skrapat gammal färg av och målat ett hörnskåp, slipat och målat dörrar till en inbyggd garderob, köpt möbler, monterat möbler, flyttat möbler, varit o köpt en stor jävla "bräda" som jag gjort en egen sänggavel av, städat och åter städat.
Det man tycker är en enkels sak tar i själva verket så mycket längre tid än man tror.

Idag la jag sista handen vid mitt verk genom att bädda rent i sängen. Städade hela huset inkl badrummet, tvättstugan, städat till valparna, städat, städat och städat. Så imorgon när maken kommer hem är här jättefint.
Hoppas han oxå tycker det!

Nu, äntligen har jag satt mig ner, för första gången på nästan två veckor, nyduschad med ett glas vin framför lets dance. Det känns som om jag beöver två veckors semester efter detta.

Imorgon kommer han hem, min älskade, underbare, efterlängtade man!


6 kommentarer:

Annelie sa...

HJÄLP, vilken energi du har människa. Kan du tänkas att avstå och skicka över liiite till mig..??!!
Ja, blir inte din man nöjd nu.. då äré nåt allvarligt fel.
DU har gjort kanonläckert.. jisses såååååå duktig du är.
En stor eloge till dig tjejen..

Kanonläckert rum.. :o))

Ta´t nu lugnt resten av helgen och bara njut.

Hur äré med era små valpar,, de växer väl och frodas fint..??

Ha en riktigt go fortsättning på helgen.. // Kram, Kram Annelie

Sofia sa...

Vad duktig du är! Blev jättebra, du är värd en stor blomma av mannen din när han kommer hem!
Kram

Sofia sa...

Vad duktig du är! Blev jättebra, du är värd en stor blomma av mannen din när han kommer hem!
Kram

JohannaMariaMs sa...

Halloj :)

Jag brukar köpa HMs fransar! De är lite för breda så jag brukar "korta" ner dem lite med en sax. Man får lim med, men jag föredrar MakeUpsStores franslim, det genomskinliga! Sen är det bara att sminka iordning ögat! Glöm bara inte att lägga en ganska tjock eyeliner så att fästet på fransraden inte blir så tydligt! Sen, när limmet har torkat brukar jag ta en svart ögonskugga och lägga det över fästet, så smälter det in mer naturligt :)

Haha, hoppas att du förtår vad jag menar :) Det är rätt pyssligt, men det blir riktigt fint!

PS. JÄTTEFINT rum!! Du är jätteduktig!! KRAM

Vicki sa...

Inne och kikar i din blogg, sätter ett litet tassavtryck efter mig.

Vicki

Skogseva sa...

Duktigt! Du måste känna dig enormt stolt över vad du åstadkommit, det hade jag gjort.
Kram från
Eva