torsdag 2 augusti 2012

Än är sommaren inte slut

Nej, det är den inte!
Även om en del av semestern är avklarad!
Två veckor, och två dagar!
Ledigheten har varit ljuvlig. Första veckan jobbade vi som idioter i trädgården. Det kändes nästan som om det skulle bli semester att få börja jobba!
Men hårt slit ger resultat och vi fick gjort i stort sett allt som vi hade planer på att göra! Dessutom k!örde vi träningspass varje morgon! Och efter träningspasset en riktig semesterfrukost, varje dag! Och när en vecka gått, så tänkte man, ohhh vi har en hel vecka till!

Och vilken tur det!

För det var ju då solen kom, och inte vilken sol som helst, för det var lugnt, vindstilla och varmt. Och bara en sak gällde för oss, ut på havet så klart!
Så där låg vi och guppade på en halv meters djup. Alldeles lagom för att gå i och bada! 
Och snacka om att man fick en skaplig solbränna på köpet!

Mysiga semesterdagar som man skulle vilja uppleva igen, och igen och igen!
Dagar som sätter sig i minnet där man hoppas kunna plocka fram dem igen när höstmörkret faller!
Men allt som är underbart är kort, och så tar det även slut!
Plötsligt så är ledigheten slut och det är dags att gå tillbaka till jobbet!

Man börjar undra om man hittar dit överhuvudtaget, om man minns hur man ska göra. Om man kommer kunna orka stiga upp?

Men det går ju hur bra som helst. Har jobbat två dagar nu, och det går bra, bara bra!
Med en dag kvar att jobba denna veckan så kan jag konstatera att det är alldeles perfekt med tre dagars arbetsvecka :-)

Förutom goda frukostar och lata dagar på havet. Tidiga morgonträningar och hårda pass i trädgården så har semestern också bjudit på en del inköp. Det bästa är mina Minnetonkas!
För någon månad sen visste jag inte ens vad det var för något, nu vet jag! Och ett par är mina:
Jag bara älskar fransar! Och jag minns att jag hade ett par såna här "indianskor" när jag var yngre, ett par bruna! Nu har jag hittat en sida där även jag kan klicka hem såna här i olika modeller i min storlek!
Ända från USA.
Här är fler modeller som jag trånar efter:


Sen får vi väl se vad maken säger!?
Han gillar inte fransar!!
Hur kan man bara låta bli, det som är så fint!

Och förutom dessa finingar har jag ebay shoppat en hel del. En del örhänge, en massa kulor och pärlor och band till att göra armband av!
Ja, jag kan, och jag ska,,,, få tummarna loss och göra några!
Snart!
bilder kommet.

Nä nu ska jag samla ihop mig för veckans tredje och sista arbetsdag!
Jobb även nästa vecka, men sen, sen börjar det igen, med semesterdagar, kalas och fester.
Och inte minst resa till varmare breddgrader!
Det händer mycket nu!

1 kommentar:

Anonym sa...

Penti varg skor nej tack