söndag 30 november 2008

Första advent

Ja då har denna helgen också försvunnit. Den har gått åt till att göra färdigt vår klädkammare. Har målat och satt upp lister hela helgen. Igår blev det liten julstädning och idag har det kommit upp lite ljus här och var.
Dagarna fram till torsdag ska jag ägna mig åt trevliga saker, träffa vänner, fixa naglarna och gå till tandläkaren. Hrmm,, tandläkaren kanske inte tillhörde kategorin trevliga saker. Men faktum är att det är en himla trevlig tandläkare! Jag har nog aldrig skrattat så mycket hos en tandläkare förut. Han och tandsköterskan är ett oslagbart team som verkligen kan få en patient att må bra!
På onsdag ska jag också lämna blodprov på morgonen, vilket tydligen skall göras dagen innan varje behandling! Jag börjar känna till UMAS nu. Vet var allting är, vilken ingång, vilken våning osv. Hittar till och med parkering ganska nära ingången. Och det vet väl de flesta att det i det närmsta är en omöjlighet!
Nåväl, dagarna fram till torsdag kommer att gå fort, och snart är vi där! Förut kunde man planera in saker man skulle göra, nu vet jag att jag inte kan planera något alls efter torsdagen! Men man vet ju aldrig, till nästa behandling kanske jag kan planera något för då vet jag ju hur jag reagerar! Nu kallar sängen snart och kudden.
Min älskade man är trött, han har också jobbat på här hemma hela helgen. Och mina små pälsbollar är helt slut.

Inga kommentarer: