tisdag 2 december 2008

De sista dagarna,,,,

Ja det lät värre än jag menade. Men måndag, tisdag och onsdag denna veckan är fullspäckade. Ska hinna så mycket som möjligt på kortast möjliga tid. För på torsdag är det ju tid för första behandlingen, och jag har ju ingen aning om hur utslagen jag blir efter den.
Kanske blir det hur bra som helst, men då får jag ju hitta på något att göra!

Här sitter jag iallafall nu mitt i natten, när alla andra sover. Det är tyst i huset, det regnar ute. Julljusen lyser utanför fönstret. Två små vovvar ligger sidan om mig o snusar! Och brasan sprakar i öppna spisen.
Sova var nämligen en omöjlighet, för andra natten irad. Det blir värre och värre. Smärtan i kroppen gör det omöjligt att ligga ner, och framför allt att sova. Ännu vet jag ju inte om smärtan i kroppen har med sjukdomen att göra, men det är ju något man har antagit! Och så även jag.
Måste snart försöka sova en stund till, snart dags att stiga upp ju! Skicka barnen skolan, ut med vovvarna. Vinka av mannen. Och sen normalt,,,, krypa ner i sängen igen. Då brukar det går bra att sova en stund. Men inte imorgon, ska iväg till ett läkarbesök. Så det blir ytterligare en lång dag! Natti

Inga kommentarer: