onsdag 31 december 2008

Rock & Republic




Då har två dagar gått så himla fort. Vi har ju varit i London! Det har varit precis som jag anade, full rulle hela tiden. Tror vi har gått fem mil. Har träningsvärk i benen och blåsor under fötterna. Men det kan det ju faktiskt vara värt.
Vädret har varit fantastiskt, sol och vindstilla. Vi har gått på stan, vi har åkt sightseeing buss. Bussen hade inget tak och vi satt där uppe, så lite kallt om öronen blev det.
Man kan ju då konstatera att i London är det vänstertrafik, vilket kan bli något förvirrande ibland! Stan är full av folk hela tiden, och då menar jag FULLT MED FOLK, HELA TIDEN. Som vi har här när det är avslutning på malmöfestivalen, fast hela tiden. Ibland stod man bara stilla.
Vi har shoppat, inget första dagen så då kändes det lite tråkigt,,, men jag hann ju ändå.
På kvällen skulle vi ju äta middag och fira vår förlovningsdag! Min man undrade om man fortfarande firar den när man gift sig? Klart att man gör. I väskan låg fin klänning och allt sånt, men vi var ju så trötta båda två så vi däckade så fort vi kommit in i hotellrummet. Vaknade ju naturligtvis efter ett tag och tittade frågande på varandra,,, måste vì? Vi var ju lite hungriga, så det blev en kompromiss. Vi gick ut och åt, men vi brydde oss inte om att byta till några finkläder. Det gick bra ändå. Vi hittade en liten restaurang nära hotellet. Den var riktigt mysig och god mat fick vi oxå, så allt blev ju hur bra som helst.
Andra dagen i London stod ju shoppingen högst upp på listan. Och jag lyckades!! Skor, stövlar,, tre par, ja varför inte:-) Vi kom slutligen in på Harrods, guuud vilket varuhus, bara för det skulle behövas en vecka! Jag köpte jeans, Rock & Republic, två par för säkerhets skull, vet ju inte när man kommer dit nästa gång!
Efter att ha gått hela första dagen, tog vi istället tunnelbana och buss, denna andra dag. Det blev ju långa sträckor att gå iallafall, men inte riktigt lika långa! Synd att åka hem nu när man börjar lära sig tunnelbanesystemet. Men så är det ju alltid!
I denna totala folkmassa är det ju då vissa saker man lägger märke till, en av dom sakerna var att alla små, små barn som satt i sina vagnar. Dom var "inplastade" trots att solen sken och ingen nederbörd. Det såg väldigt makabert ut, tycker jag iallafall, till jag kom på att det förmodligen är mot avgaserna! Då blev det ju en bra tanke.
En annan sak som slog mig, var att somliga har ju som jag, alldeles för mycket kläder på för att gå o shoppa. Men somliga gick omkring i barfota i sina skor, sandaletter eller ballerinaskor. Jag hade frusit ihjäl om fötterna.
Vi kom hem kl 00.00 helt utmattade men fullkomligt nöjda!

Inga kommentarer: