måndag 8 december 2008

huller om buller,,,,

Ja då sitter man här i sin ensamhet! Efter en söndag med massor av ont i kroppen och en natt med massor av sömn, låångt in på förmiddagen!
Jag har nog inte ont nånstans, just nu! Men själen värker!
Ingenting känns meningsfullt längre! Jag som hade såna planer, massor att göra klart här hemma. Skulle söka jobb med full aktivitet och jag skulle få ett jobb! Men inte ens det är ju lönt längre! Vem skulle vilja anställa mig nu, ingen!
Duscha o fixa håret, hrm,, hyfsat meningslöst, det finns ju snart inte kvar längre! Har massor av kläder, skor o stövlar som jag skulle "snobbat" runt med nu i vinter! Har nog aldrig varit så nöjd med min garderob som jag är just nu! Snopet va, för det jag använder är ett par svarta mysbyxor i plysh och en t-shirt. Jag tillhör nämligen kategorin människor som har sånt på mig hemma och tar på mig nåt snyggt när jag ska gå ut, till jobbet, på krogen osv.

Imorgon ska vi träffa en kurator! Alla säger ju det, "du ska prata med en kurator"!! Jag vet inte riktigt vad hon ska göra för att hjälpa oss och mig! Har träffat kuratorer och psykologer tidigare i mitt liv och haft sån tilltro, trott att allt ska bli bra. Att man ska få ventilera, vända o vrida ut och in på hjärnan och själen, till nån som kan det här med att stoppa in allt på rätt plats igen. Men än har ingen lyckats! På nåt sätt så stoppar man in allt själv ändå, och för tillfället så hamnar det på, kan tyckas, rätt plats. Men nån stans i livet förstår man att det nog fan låg huller om buller ändå!

Det går ändå bra, att inte allt ligger på sin rätta plats, man hittar oftast rätt ändå! Men vid vissa tillfällen är det himla bra med ordning o reda, så att man har struktur. Och detta är väl ett sånt tillfälle, skulle jag tro.

I garderoben är det iallafall fin ordning!

Inga kommentarer: