onsdag 17 december 2008

Carpe Diem

Onsdag idag, vilket innebär blodprov. Alltid, varannan onsdag. Så kommer mitt liv se ut åtta månader framöver.
Vad rör sig i mitt huvud, ja jag vet faktiskt inte riktigt! För plötsligt är jag mitt inne i något jag aldrig kunnat föreställa mig. Plötsligt så lever jag med en sjukdom som faktiskt kan ta livet ifrån mig! Gäller det att leva nu??Förmodligen så är det så! Carpe Diem!

En kuslig detalj i det hela är denna, jag blev sjukskriven den 11/11 i år, på dagen exakt ett år efter att mina barns pappa gick bort! Så från och med nu är den 11/11 min otursdag!

Plötsligt när jag sitter här och skriver detta så blir det strömavbrott, halva stan verkar ha slocknat. Och så tänds det igen,, slocknar,,, och tänds! Man blir väldigt handikappad utan el, men det var väl ingen nyhet för någon! Man hinner tända tusen stearinljus,,, himla mysigt!

Är nog lite nervös nu, därav pladdrandet utan egentligt innehåll! Imorgon är det dags för nya cellgifter. Samma dos som förra gången. Men frågan är ju kvarstående, hur kommer jag att må efter denna gången?? Det är det man är nervös för. Blir det som förra gången är det ju hyfsat lugnt, men blir det värre,, ja , då blir det ju värre. För som jag skrev innan så är detta något jag är inne i nu, det finns liksom inget annat liv. Detta är något jag måste gå igenom, kan inte ta semester.
Men på tal om semester, så tänkte jag ändå ta en sådan!! Vi åker till London två dagar mellan jul och nyår. Och jag ska må bra då. Ska hinna se så mycket som möjligt och shoppa så mycket som möjligt. Dessa två dagarna ska utnyttjas till max, för sen vet man inte när man orkar något nästa gång!!
Carpe Diem!

Inga kommentarer: