måndag 22 december 2008

Hår, och nu!

Idag kände jag mig verkligen sjuk! Tog mig in i duschen ganska tidigt på dagen faktiskt. Sedan iväg till apoteket, där var kö naturligtvis. Och alla gamla tanter med rullatorer satt i stolarna. Jag fick stå! Och så stod jag där, till slut halvlåg jag över en av hyllorna med kallsvetten rinnande innanför jackan och kände hur blodet försvann från huvudet! Det var då jag hade lust att be en av tanterna att dra åt helvete!!
Men sånt gör man ju inte, eller?

Till slut kom jag äntligen ut därifrån. Femton steg så var jag inne på ica för att köpa bullar o mjölk så vi kunde äta frukost hemma. Betalade och gick till bilen! Äntligen på väg hem!
Halvvägs till bilen kom jag på att jag glömt att köpa en sak, så jag gick tillbaka till ica. Hela tiden intalade jag mig själv, att jag är snart hemma, snart, bara en liten stund till. Fy fan vilken plåga!!
Innan jag gick tillbaka till ica slängde jag in påsarna i bilen.
Tog vad jag skulle på ica och kom till kassan,, upptäckte där att jag ju lagt plånboken i en av påsarna som ju nu låg i bilen. Varpå jag fick gå tillbaka till bilen för att hämta den, tillbaka till ica och äntligen betala o gå. Fortfarande fanns en liten röst i mitt huvud som sa, snart hemma, snart!

Det här som skulle blivit ett litet, mycket litet, uppdrag, blev en hel dagsutflykt. Iallafall för mig, för jag kände mig verkligen sjuk. Jag fick gå hem o lägga mig efter äventyret! Och när jag låg där lovade jag mig själv att aldrig mer gå ut! Iallafall inte ensam!

Men det här är ju det lilla problemet. Som jag skrev så var jag o duschade innan jag gick ut. Och tvättade håret!! Behöver jag säga mer? Om jag tappat mycket hår innan när jag var frisk så tappade jag ofattbara mängder idag. Märkligt att det faktiskt fortfarande ser ut som om jag har hår kvar på huvudet! Nu räcker det att jag kammar mig så har jag handen full med hår! Frågan är om det klarar sig över nyår, eller blir det ny hår??

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håll ut kära svägerska! Jag tycker du är fantastiskt tuff som tacklar det hela som du gör. Tänker på dig! Jättekram, Sofia

Kamilla sa...

Tack Sofia! fast jag är nog inte såå tuff innerst inne!
Kram till dig!