söndag 11 oktober 2009

Det ena ger det andra,,,,


Ja, då var denna helgen också slut! Efter ett trevligt krogbesök i fredags var huvdet i vanlig ordning tungt och oregerligt igår! Konstigt att man liksom aldrig fattar!
Hur som helst så vaknade jag till liv framåt eftermiddagen för att sen vara dödligt trött några timmar senare.
Behöver jag säga att jag sov gott i natt!

Som vanligt är jag hyfsat segstartad på morgnarna! Men efter lite tankeverksamhet, alltså det som då gick att frambringa, så bestämde jag mig för att måla en vägg! Den bakom jätteskåpet. Skåpet som är fullt med glas, som för övrig aldrig används, känns det som iallafall.

I det här skåpet blir det väldigt dammigt, är det nån som kan säga mig varför!! Endast några av de glasen som stod därinne var blanka och användbara. De andra var snyggt och jämnt betäckta med en grå hinna. Trots att det bara är ett år sedan det tömdes och diskades senast.

Nu var det ju inte detta som var projektet idag. Men eftersom jag skulle måla väggen bakom skåpet var jag därmed tvungen att tömma det. Och eftersom jag är jag så måste jag nu diska allt innan jag sätter in allt igen. Men då kommer det in i ett mycket välputsat skåp! Kalla mig gärna pedant! Men det blir faktiskt skitsnyggt när allt glänser som kristaller!

Nåväl, nu är väggen målad, skåpet putsat. Men allt glas står kvar på bordet. Det känns som om jag har disk hela veckan :-o

Igår fick vi tyvärr lämna bort hunden vi har passat någon vecka! Han är världens gulligaste. Och hela sommaren har jag sagt att om hans lillasyster löper vid den tiden kan vi inte passa honom!

Hur stor är sannolikheten liksom? Självklart så löper hon nu, och inte nog med det, hundmorsan löper också! Och efter ett par blickar på min lilla vovve så var beslutet inte svårt att ta. Hon kan nog tycka det är kul att bli parad precis när som helst nu. Mamma vovven är lite senare, och henne ska jag para, dock inte med hennes egen valp :-o

En vecka kvar hemma  nu, sen blir det en veckas vuxenkollo för mig!

Inga kommentarer: