lördag 3 oktober 2009

På min nymålade vägg!!


Alltså,, ord är överflödiga! Många spindlar har det varit den senaste tiden
Men denna tog priset!
Tror faktiskt inte att jag sett en större spindel!
Och av nån märklig anledning så ser de inte så stora ut på foto, undrar varför!
Maken tillkallades under panik och jag var jävligt rädd att det skulle gå som förra gången,
alltså att spindeln kom undan.
Men medan jag satt ihopkrupen i soffan, gnyende av skräck, lyckades han fånga
eländet och jag beskådade när den spolades ner i toaletten.
Tyvärr så vet man ju en sak, den har släktingar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

En klar och tydlig "klampare". Den har inte bara släktingar utan en hel drös av systrar, bryllingar, sysslingar och tremänningar!
Trevlig fortsättning på helgen
Skogseva

(helt plötsligt fungerar inte mitt lösenord)

furman sa...

Jag tror det där är Svensk husspindel. Den största och vidrigaste av dem alla.

Ebba G sa...

Dom sticks och lämnar fula märken. Men är inte livsfarliga.
Man kan gå i spindelfobiterapi och bli av med skräcken på tre timmar... JO det är sant!!!! Eller också gör man som jag - bor ute, gärna i en kartong eller i ett soprum någonstans. Då blir man fri från fobin eftersom man måste välja mellan att frysa ihjäl eller samsas med spindeljävlarna.Livet vinner alltid.