fredag 25 december 2009

Dagen efter

Julaftonen är över! Puh! Tur att det bara är en gång om året.
Jag är ju då ingen älskare av julen, tycker mest den innebär stress,
djupa tankar och missnöjda barn. Och så jag själv naturligtvis som ju
säkert också verkar missnöjd.

Men nej jag är inte missnöjd på det viset, jag är glad för julkappar som jag fått!
En ny mobiltelefon, en kaffemaskin, en klippmaskin till hundarna, en lila termoskanna och en
jättesnygg jacka, allt av bästa möjliga kvalite, form och färg!
Så självklart är jag glad, samtidigt som jag funderar på vad det egentligen är man ska uppskatta med julen.

Jag försökte redan på lillejulafton att finna nån slags harmoni. Huset var städat, barnen nybadade. Valparna
låg o snusade i korgen. Jag var ren och påklädd för en gång skull! Vi väntade våra vänner på glögg och vi skulle slå in en massa julklappar.
Nåväl, jag slog in julklappar och maken tittade på nyheter och vilade lite. Sen kom våra vänner
och vi umgicks med dem en stund.

Maken har som sagt lagat all julmat själv och igår var det bara jansons kvar, som faktiskt jag gjorde ha ha.
Ja det blev bra och ätbart. Sen börjar den eviga väntan på julklappsutdelning. Maten som tagit så mycket tid att laga och sätta fram är färdigäten på nolltid. Julklappsutdelning???????????
Så småningom blev det julklappsutdelning och alla var nöjda,,,, eller,,,, nä inte riktigt.

Det första vi upptäckta vara att lille Linus såg lite ledsen ut, när storebror öppnade sin mobiltelefon! Men, sa vi, där finns en till dig med,,,, och det fanns, paketen var bara bortglömd under granen. Sen upptäcker man att något av barnen, eller rättare sagt de vuxna barnen inte är särskilt glad.
Så jag säger bara en sak, det där med julen är överskattat! Den där lyckliga harmonin vill inte infinna sig, åtminstone inte där jag är. Eller så har jag för stora krav.

Nu är den iallafall över och kvar finns en jävla massa papper!

1 kommentar:

Annelie sa...

*wow*
Vilka julklappar du fick i alla fall..
Klippmaskinen till hundarna måste ju vara en suverän julklapp.

Usch ja,, det är fruktansvärt att barnen / ungdomarna inte är nöjda över det de får.. *skrämmande*

Såg ju två barn på 8-10 år hade ju rymt hemmifrån p.g.a att de var MISSNÖJDA med sina julklappar.
Snacka om bortskämda ungar.. eller..??!!

Ha en underbar fortsättning.. // Kram Annelie