tisdag 22 december 2009

The Poodles


Som ni säkert förstått så har vi en hel massa pudlar här hemma nu. Närmare bestämt nio stycken.
Mammahunden Kazey och valpen från förra kullen som heter Kayla. Och så sju nya små underverk som imorgon är en vecka gamla.

I onsdags föddes valparna på några timmar och därefter har det varit nattvak och jag har även räddat livet på en liten valp. Det är ju lite trångt vid "matbordet" sju valpar och åtta spenar. Hon hade helt enkelt fått lite för lite mat och gick ner i vikt. Mem jag handlade snabbt och gav henne flaskan. Bara efter någon timme hade hon samlat kraft och orkade själv dia.

Nu går viktkurvan stadigt uppåt. Tre av valparna är riktigt stora och knubbiga ha ha, man kan ju undra om det ska bli kungspudlar av dem!

Idag hände något som jag inte väntat mig. Vår lilla lilla Kayla, som ju varit "valp" hittills ha ha, hon har nog känt sig ensam och lite övergiven sen valparna kom. Men idag hoppade hon helt sonika ner i valplådan och där har hon sedan tillbringat det mesta av dagen! Hon

Hon har tvättat valpar och gosat med sina halvsyskon! Och det måste vara någon instinkt, för hon la sig liksom tillrätta och ville mata valpar (understa bilden). Men ingen mat kom det väl där! Under tiden hon roade sig så låg mamma Kazey i en korg vid sidan om och tog igen sig.

Detta är något av det sötaste jag sett i hela mitt liv!! Dessa underbara valpar och dessa mysiga pudlar.
http://www.pudellycka.se/

2 kommentarer:

Tankevågor sa...

Men Kayla är väl för underbar som vill hjälpa till med de små! :-)
Åh så sött!

Hon skulle säkert bli en jättebra mamma hon med.

Passar på att önska dig och riktigt GOD JUL!!
Den lär väl bli hur mysig som helst med alla små och stora hundar där hemma. :-)

Annelie sa...

Guuuud såå sött.. :o))

Jag vill passa på att önska en riktigt

GOD JUL

Hoppas att helgen blir till full belåtenhet.. // Kram Annelie