tisdag 22 december 2009

Granen


Vi den här tiden på året tar de flesta in en gran i sitt hem. Jag måste erkänna att jag inte är något riktig fan av denna sed!

Somliga köper sin gran på stan, andra åker ut i naturen och hugger en själv. Maken får varje år som gåva att hugga en gran. Så därför har vi gran!

Något år har granen fått stå på altanen, då jag tycker det är lite (läs jävligt) jobbigt att ha den inomhus. Det har dock hänt att den fått stå inomhus, kanske har det varit de gånger vi fått tag på en gran som är lite mindre. För varje år säger jag samma sak, vi ska försöka hitta en gran som är lite lagom stor,,,, eller liten :-o

I år blev det faktiskt två granar, ja hör och häpna! En lagom och en liten. Tanken var nog att ha den som är lagom inne, men det visade sig vara platsbrist. Det finns ärligt talat inte plats att sätta en gran här! Så det blir altanen.
Den lilla däremot fick en hedersplats mitt på matbordet!
Det har på olika bloggar talats mycket om hur en gran egentligen skall kläs! Och jag är rörande överens både med mig själv och med många andra, om att det ska vara enhetliga färger osv osv.

Just nu ser det lite klent ut, men imorgon ska vi ut och köpa mer saker att sätta i granen, och om det inte syns så är årets "innegran" klädd i silver.



1 kommentar:

Malin sa...

Granmys :)
Hoppas ni får en superfin jul!
Kramar Malin