tisdag 15 december 2009

Naglar eller klor

På en annan blogg som jag är flitig läsare av har man den sista tiden bl a kunnat
läsa om Monas nya naglar. Till skillnad från mig så är hon inte riktigt van
att hantera naglarna :-) Många goda skratt finns att hämta där!

Det har också uppstått diskussioner om snyggheten med byggda naglar.
Och jag har som de flesta andra min uppfattning klar!
Klor är fult!
Och med klor menar jag byggda naglar som är alldeles för långa
och krokiga.

Med risk för att närma mig klostadiet har jag idag varit hos min nagelteknolog och
byggt. Kan tala om att jag har gjort detta sedan 2003, så jag är hyfsat van. Och
konstigt nog så jävla van att jag inte klarar mig utan. (Och Mona,,,, det funkar att
bajsa ha ha)!

För att berätta lite mer så var det från början meningen att uppbyggnaden mer
skulle fungera som en stabilisering till den egna nageln och synas så lite som möjligt!
Men det här med nagelbyggande ger mersmak och det blir roligare och roligare att låta naglarna
märka ut sig och det har numera blivit lite längre, lite vitare och lite mer markerade än de var från början!
Dock tycker jag fortfarande det är fult med klor.

Och så här ser de ut idag,,,,




9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar inte klor !
Mina blir mjuka eller hårda så det ramlar bitar ???
Kanske beror på nagellacket Hmmm
Kan säga att det varierar i kvalit´e ???
Konstigt detta fenomen.Dina är snygga och välvårdade
.Jag gör själv med fil och lack men funderar på att bygga lite stadga.
Vad gör inte sk "hemmafruar ":))

Mvh Jenny

Kamilla sa...

Helt rätt, man måste roa sig lite,, ha ha

Anonym sa...

Så fult !

Kamilla sa...

Ja, Anonym, smaken är som bekant delad och det är helt ok att du tycker det. Men är du så feg att du måste vara anonym?? Det är ganska lågt med en sådan anonym kommentar!

Annelie sa...

Ja vad löjligt att inte stå för sin kommentar.. eftersom de tycker så så kan de väl vara ärliga att skriva med sitt namn, annars hålla käft.. Jisses för folk.

Jag önskar verkligen att jag hade fingrar så jag kunde ha såna snygga naglar.. .men tyvärr.. :o((

Ha det bäst.. // Kram Annelie

Lena sa...

Har du provat att smörja in dina nagelband? Finns särskilda och bra krämer du kan smörja med. Så blir det mycket snyggare!
Testat med smycke i naglarna? Skitsnyggt!

Kramen
Lena, i Mö

Kamilla sa...

Anneli: kan säga att jag inte helle har särskilt snygga fingrar, en duktig nageltekonolog kan utföra underverk. Jag är nagelbitare i grunden!

Lena: Jag har nagelbandsolja, och det är bra. Men fotona är tagna just efter behandling, det blir gärna lite torrt och eländigt av allt filande och alla preparat:-)

Malin sa...

Hej där! Kudden finns att köpa hos babyproffsen. Ska inhandla min i morgon och hoppas på att sova skönt i fortsättningen! Ha det gott, kram Malin :)

MonasUniversum sa...

Du har fan fel.

Det går inte att bajsa ordentligt.