söndag 9 augusti 2009

Nyckelpigor och annat


Ytterligare en vecka är slut och imorgon är en ny dag på en ny vecka och en ganska ny månad!

Helgen har varit trevlig, med en ledig dag i fredags när vi på eftermiddagen åkte till min pappa i Abbekås. Där tillbringade vi eftermiddagen och kvällen tillsammans med min pappa och hans fru! Druvorna hänger i deras uterum :-) Barnen har badat i poolen och så har vi träffat lilla Kaylas lillebror, som vi inte sett sen han flyttade härifrån för drygt ett år sedan. Det var jätteroligt att träffa honom igen!

Idag har jag och maken varit ute på havet! Jättemysigt och jättevarmt! Men det var nån slags invasion av nyckelpigor, dom låg i drivor längs bryggorna och vi fick köra ganska långt ut till havs för att slippa dom! Men därute kändes det som om man slapp allt annat oxå!

Annars så,, jaa, önskar väl att jag fötts till en annan värld! En värld där man sluppit oro, rädsla och ångest! Eller att jag fötts till en annan person, en person som var mer bekymmersfri och kunde ta allt med en klackspark! Just nu känns det mesta som kaos och jag ser inte utgången av det riktigt!

Imorgon ska jag förresten klippa mig, ha ha! Mina barn ifrågasatte meningen med det! Och om jag ska vara ärlig så gör jag det själv oxå, men kanske kan det göra nån nytta på hårkvaliten!

1 kommentar:

Skogseva sa...

Promenerade runt i västra hamnen för några dagar sedan och där var gatorna rödsmetiga av ihjältrampade nyckelpigor - äckligt. Man kan undra varför de kommer i sådana mängder, vad jag vet är det inte några mängder med bladlöss i år.
Du har inte funderat på att tala med någon om din oro och rädsla? Det kan kanske hjälpa dig i ditt tankekaos. Man kan inte alltid reda ut allting själv - då kan det vara bra med en samtalspartner...
Kram
Eva