måndag 31 oktober 2011

Det här med att leva på stor fot,,,,

Att ha stora fötter är inte lätt. Eller, det har inte varit lätt! Numera är marknaden hyfsat upplyst om att kvinnor faktiskt kan ha större fötter än 41 och det finns ett antal fåtal butiker att köpa stora damskor i. Med mer eller mindre bra kvalitet och sortiment. Det man ska veta är, att är det både snyggt, med bra passform och bra kvalitet så får man också räkna med ett bra pris!

Med ett bra pris menar jag ett sådant som får maken att häpna!

När jag var yngre så levde jag med villfarelsen om att jag hade strl 41 i skostorlek, ja det fanns ju inget annat att köpa, så vad gör man. I alla år lurade jag min hjärna och mina fötter att få plats i för små skor!
Dessutom har jag alltid tyckt och tycker fortfarande att det är hjälplöst pinsamt och tala om vad man har för skostorlek. Det är ungefär som att tala om att man har en könsjukdom eller nåt!

För några år sedan började somliga postorderföretag sälja damskor i större storlekar. Tyvärr oftast i konstmaterial och de flesta med hyfsat dålig passform, åtminstone för mina fötter! Det bästa jag kunde få tag på då var strl 42. Helt klart bättre än 41 men fortfarande inte bra.

Nu är det väl många som börjar undra - men för fan, vilken skostorlek har hon egentligen?? Ha ha

Mitt i allt detta så finns det en skoaffär med större storlekar, alltså, de har inte mindre och med superduperkvalitet.

Och superduperpriser, let me tell you!

Hit går jag ett par gånger om året, men just med tanke på priserna så blir inte alla önskemål uppfyllda! För trots allt så kan man numera faktiskt hitta billigare alternativ som är kan vara godtagbara!
Men när man har gått på ett par nitar så gör man gärna ett besök i den här skoaffären! Vilket jag gjorde förra lördagen! Hade sett på deras hemsida ett par skitsnygga stövlar som jag ville prova!

Jag släppte bomben framför mannen som sa,, jaja, det är ok!
Han följde till och med, med till affären!
I stort sett så visste jag ju vad jag skulle ha, men det räckte att jag klev innanför dörren så blev jag hjälplöst förälskad i något långt, svart som hängde längs väggen. Ohhhhh såna som jag alltid önskat mig. Lårhöga stövlar utan klack. I äkta skinn! Sagt och gjort, stövlarna satt som en smäck!

Då var det dags att prova de som jag kommit dit för att prova. Även dessa satt som en smäck!
Beslutsångest förekom aldrig,, då jag visste att jag inte, överhuvudtaget inte alls hade en endaste tanke på att lämna affären utan någon av dessa två par!

Och så blev det. Söt maka, snäll make <3

Och det finns inget att ångra, dessa stövlar har allt, passform, kvalitet och pris.
Mina fötter mår såååå jäkla bra!



Inga kommentarer: