fredag 21 oktober 2011

Livet före, och livet efter!

För tre år sedan så hade jag ingen aning om vad vi skulle drabbas av för elakheter,,,,,

För 47 år sedan var jag en gullig bebis.

För 24 år sedan väntade jag mitt första barn.

För 14 år sedan hade jag fyra barn.

För 10 år sedan var jag arbetslös.

För 7 år sedan hade jag jobb.

För 6 år sedan såg jag mannen som skulle bli min stora kärlek.

För snart 5 år sedan förlovade vi oss.

För 4 år sedan gifte vi oss.

För 4 år sedan åkte jag utomlands för första gången typ,,,

För 4 år sedan dog mina små barns pappa :-(

För 3 år sedan fick jag cancer!

För 2 år sedan blev jag färdigbehandlad för densamma.

Det tar tid att läka sår, och vissa går inte att läka!
Man ska på nåt sätt försöka lära sig leva normalt igen! Man ska försöka se saker på nya sätt,,men det är svårt att se det på något annat sätt än att jag faktiskt varit dödssjuk, på riktigt alltså!

Jag jobbar där jag vill jobba. Jag gör det jag vill göra. Jag är gift med den man jag vill vara gift med, den man jag älskar! Och även om jag inte är återställd och även om man kan tycka att jag är och beter mig annorlunda, så är jag fortfarande jag. Jag är fortfarande samma bebis. Fortfarande samma fru!
Det finns bara en del sår inombords som kanske går att läka!
Kan hända att min man faktiskt bättre förstår hur allvarligt sjuk jag var! Han är klok min man.
Han förstår säkert hur han ska möta mig nu, för att allt ska bli bra!
Men cancer kan han inte bota!


Inga kommentarer: