tisdag 7 februari 2012

Det här med mat eller om att bli grå

Har fastat i två dagar och det har gått hur bra som helst. Jag vill inte påstå att jag är hungrig för det är inga problem alls att hålla sig mätt med flytande föda! Kan inte påstå att det är förenat med svält att "äta" åtta gånger om dagen!

Men fy fan så tråkigt det är!!! På riktigt alltså!!

Är det kanske så att man äter för att sysselsätta sig, eller att man blir sugen på att äta nåt när tiden känns lång! Ja det är klart,, alltid trevligt med en kaka till eftermiddagskaffet!

Ikväll har vi tagit ett träningspass jag och älskade maken! Och på vägen hem så var det liksom så självklart att vi ska hem och äta middag! vi ska hem och äta,,,, ehhh du ska hem och äta,,,, ni ska äta!
Jag ska ju "äta" min hälsosamma buljong och grönsaksjuice!

Brukar tycka att det för mig oftast ska vara "svart eller vitt", alltså antingen så äter jag eller så gör jag det inte. Att liksom äta lite mindre finns inte. Men, jag äter ju inte så mycket! I förhållande till vad som anses normalt så tror jag att jag äter som en fågelunge! Skillnaden torde då vara att jag blir mätt fortare!

Men om något är gott så tro mig, då räcker det inte med en kaka! Nä då vill jag äta tills jag mår illa. Och får jag inte det, jag då låter jag hellre bli! Lite så är det!

Så det här med fastandet, får nog vara så för den här gången, men ändå så blev det en brytpunkt och en insikt! Om vad som behövs och vad som inte behövs! Jag får väl försöka att bli lite grå då! För nu lagar mannen middag och det luktar jävulskt gott här hemma.

Ge mig mat NU!

Inga kommentarer: