måndag 22 oktober 2012

"Älgjakt" och att bara äta "skitmat"

Nej, vi har inte varit på älgjakt i ordets rätta bemärkelse, det har vi inte! Men väl en liten tur till de småländska skogarna! Lägg lite shopping till detta och dagen var fullbordad!
Men den blev lång! Älgen stoppade vi inte in i bilen förrän kl 19 men då var den iofs styckad och klar!
Det hela började med att maken i fredags, med ett fånigt flin på läpparna, talade om att han köpt något!!
Oh, tänkte jag, vad har han nu inhandlat?
En älg, säger han då! Oh vad glad jag blev, jag äter ju inte älg!
Och älgen skulle hämtas i Småland!
Ok!
Vi kör!
Men på ett villkor, vi stannar på Ekohallen i Kristianstad:-)
Så det gjorde vi, och när vi handlat där så åt vi en korvobröd!
Utanför denna butik så säljer de munkar i olika varianter och att köpa känns som ett måste!
Några vanliga munkar att ta med hem till barnen, tänkte inte då på att det skulle ta tio timmar tills vi kom hem! Och så två stycken med äpple till mig. Det tog ungefär tre minuter att trycka ner dessa då jag trodde att de skulle bota en analkande huvudvärk! Det gjorde de iofs, men jag blev illamående istället!

Färden gick vidare till Växjö, fortfarande med gott om tid att fördriva!
Samarkand, shopparens paradis!
Oj, säger jag bara, det var nog längesen jag shoppade! Och fick bita ihop lite för att inte göra för stora inköp! En liten fika blev det också!
När vi inte hade råd att vara kvar där längre så begav vi oss ut i bilen!


Ett litet tjuvkik i en av påsarna:-)


I väntan på att älgen skulle anlända stannade vi vid en sjö och utsikten var förbluffande vacker, även om inte bilderna är det!


Små betraktelser!


I väntan på älgen,,,,,


Nåväl, älgen kom till slut och ett litet stopp på vägen tillbaka i Växjö och McDonalds!
Så har man lyckats att en hel dag bara stoppa i sig "skitmat"!

Inga kommentarer: