måndag 22 oktober 2012

När man inte kan sova

Igår när vi kom hem efter älgjakten, ja då var man ju helt slut! Att åka bil tar ju som bekant musten ur en fullkomligt! Och att sova borde inte vara så svårt!
Inte ens för mig! (somtogminsistasömntablettdageninnan) !
Men med gott hopp om att faktiskt kunna somna ändå gick jag till sängs! Och när klockan ringde sex i morse hade jag fortfarande inte somnat!!!

Vad har jag då gjort i natt?
Jo, jag har suttit o pratat med min morfar i hans trädgård! Jag passade på att laga lite middag i hans hus tillsammans med min moster! Som jag sen bjöd min farfar på !?
När jag ändå var igång så bjöd jag in lite gäster!
Bl a Mona!
Och så plöstligt så förflyttade vi oss till vårt eget hus, som mer liknade ett slott! Och så skulle maken gå på toa! Men där var upptaget och han undrade vem som var där! Varpå jag talade om för honom att det var Mona som satt där inne! :-)
Och han utbrister "men herregud, är hon här"!

Ja, så ni förstår ju själva att jag har haft fullt upp, hela natten! Och idag känner jag mig som om jag var bakis! Det är jag dock inte! Och jag ska se till att få nytt recept på insomningstabletter idag!
För jag orkar inte med fler såna här nätter!
:-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har ju sagt till dig att berätta när du har gäster hemma så att jag ej blir så förvånad