fredag 16 november 2012

Dinosaurier och muffinsfigurer


Det har varit en bra vecka, på jobbet! Fick ett av mina välkända organisationsryck och började städa och organisera i förrådet! Det visade sig vara ett större projekt än vad vi trodde! Efter att ha lusläst lagen om vilka papper som behöver sparas och inte, så visade sig att vi kunde kasta otroligt mycket! Vi fyllde fyra stora tunnor med papper! Och då kan vi nog fylla dubbelt så många till!
Men det får vi vänta med då tunnorna bara töms var fjortonde dag! Ja, så är det! Så det är bara att hoppas att den här känslan håller i sig!
Sen blev det lite allmänt "fix" också. Vi har målat blomkrukor (som jag hittade i förrådet) och köpt blommor till dessa och satt i "vårt" fönster! 
Och utanför vårt "rum" sattes det upp en skylt som talar om vilka som jobbar där!
Ja, sånt har vi sysslat med emellan varven!

Apropå mina halvlyckade muffins häromdagen, så fick jag ett tips! Det finns ju såna här "muffinsplåtar", nu minns jag inte vad de heter på riktigt, men hur som helst så har jag ju sett dessa! Och tänkt att det kanske skulle vara bra! Men, jag är nog inte så bevandrad i köket och dess utrustning, för jag trodde att dessa plåtar ersatte pappersformarna!
Ha ha, nu vet jag att man sätter formarna i den, så får muffinsarna en klassisk muffinsfigur!
Men ni kan liksom se mig stå och hälla smeten direkt i den här "muffinsplåten" va!?
Jag skrattade åt mig själv när jag förstod hur galet jag tänkt!
Och kanske ska jag köpa en sån där plåt, för vi gillar muffins i den här familjen!


1 kommentar:

JKH sa...

Nu ska jag göra min själv pinsam, jag har alltid också trott att man inte behövde pappersformar om man hade såna plåtar. Har tom tänkt att de som använder det har gjort det för att plåten ska bli mindre kladdig. Sån tur att jag aldrig testat :)