torsdag 1 november 2012

En låååång dag

Grått, regnigt och kallt!
Ja, någon bättre beskrivning av denna dagen har jag inte! 
Till råga på allt så har världens förkylning slagit ner i min kropp! En sån där rälig satan!
En dag med ont som satan i halsen, det var i tisdags. Det gick ju an, med lite Strepsils och lite Ipren så löste det sig ju!
Sen var det gårdagen, som kommer att gå till nysningarnas historia. Jag är övertygad om att jag skulle kunna hamna i Guinness rekordbok, som kvinnan som nyst flest gånger på en dag!
Ja jävlar i min lilla låda vad jag nös! När jag kom hem blev det inte bättre! Det killade i hela huvudet, utanpå och inuti och jag satt flämtande i soffan och bara väntade på nysningarna som liksom tvunget skulle retas och trilskas med mig innan de kom!
Ett tag blev jag lite rädd att jag skulle få ha det så där resten av mitt liv!

Nåväl, idag har nysningarna avtagit något! Hostan har däremot tagit över och det gör ont i lungorna när jag hostar! Inte kul alls det här!
Inte särskilt skönt att ligga heller för då får jag ont överallt!

Så det har blivit en lång dag, sittandes, funderandes, tänkandes!

Över allt och över inget, och över sårbarhet. Över hur sårbar man blir när man älskar någon!
Om det sen är ens barn eller man, husdjur eller kompisar eller materiella ting! Så fort man tycker om någon eller något så blir man fruktansvärt sårbar!
Ibland önskar jag att jag vore född utan känslor!
Så mycket lättare allt hade varit då!
Och så tråkigt!




Inga kommentarer: