måndag 29 juni 2009

Face on

Efter att ha varig hyfsat "off facad" ett tag nu är det äntligen dags att känna igen sig själv i spegeln! Som jag har längtat!!
Under de två veckor som jag jobbat, har jag märkt förändringar på ögonfransarna från dag till dag! För två veckor sedan var det knappt lönt att måla dem, idag ser de nästan ut som vanligt, alltså innan sjukdom och elände!
Och döm om min förvåning när jag imorse stod i badrummet, med solen som sken in genom fönstret och en förstoringsspegel (alltså den sitter där den sitter så det var inget jag tog fram för att skärskåda mig själv, ha ha) hur som helst så tittade jag mig i just den spegeln, i just det ljuset! Anledningen var den att jag, förra veckan målade ögonbrynen lite lite! Men idag tyckte jag inte det behövdes!
Och vad skådade mitt norra öga?? Jo hår, hår och åter hår! I hela ansiktet! På hakan, kinderna och ögonbryn som nådde långt ner på ögonlocken!! Ha ha fick minsann ta fram pincetten för att rensa upp i urskogen! Ont gjorde det, hårt sitter dom fast! Så har jag ju inte plockat ögonbrynen på nästan ett år,, ha ha! Men måste medge att jag så gärna gör det!

3 kommentarer:

Skogseva sa...

Du kanske kan uppträda som skäggiga damen - ta betalt och så!
Kiviks marknad - kan det vara något?

Kram
Eva

Danna sa...

Vill man vara fin ja då får man lida..Ne jag är glad för din skull hoppas att jag med blir lika glad som dig när mina behandlingar och operationer är över.
Kram Danna

Tankevågor sa...

:-) Härligt Kamilla! Så roligt att läsa. Snart är du alldeles igenvuxen med hårstrån om du inte ser upp! ;-)