söndag 14 juni 2009

Hemma igen


En vecka går fort, särskilt som man har det bra! Vi har bara flutit runt mellan pool, strand, bar, restaurang och shoppingstråk en hel vecka! Slängt handdukar på golvet, som är upplockade när man kommer hem! Maten serverad alla mål, varje dag! Det är ju så man skulle kunna vänja sig, eller hur?

Det har varit en fantastisk vecka. En stor, mycket varm sol har värmt både insidan och utsidan! En ljuvlig pool har svalkat ner kroppen med jämna mellanrum! Däremellan har vi satt oss till dukat bord! Och på kvällen har vi prutat i affärerna! Eller rättare sagt så har maken prutat! Det har visat sig vara mest lönande när han betalar och jag handlar :-) Jag tror faktiskt att man skulle kunna handla hur mycket som helst! Vi har iallafall ordnat så att resväskorna var riktigt proppfulla när vi åkte hem! Det gick helt enkelt inte att köpa mera!
Tröjor, shorts, strumpor, klänningar och pandorasmycken (detta är turkiska pandora) är sådant som inhandlats i stora kvantiteter! Och så har vi ju handlat i Turkiska Ullared,,, ha ha!
Vi har bott på ett fantastiskt fint hotell, med små stugor och grönområden! Fantastiskt välvårdat och fint. Trevlig och rolig personal! Maten är väl inte det bästa man kan tänka sig då, enligt mig! Jag är väl lite kräsen kanske, men man blir lite trött på samma mat i en hel vecka! Nu finns det så himla mycket att välja på förvisso. Och allt var väldigt fint och fräsht, så inget klagomål på det viset!
Ungarna har legat i poolen konstant hela veckan! När dom inte åkt vattenrutchbana! De är så bruna att man blir avundsjuk! Själv har jag oxå lyckats få färg, har inte alls tagit hänsyn till vissa varningar angående sol och cellgifter! (Jag får ju inga cellgifter längre för den delen).
Nu är vi som sagt hemma! Och i natt när vi landade var det så jääää-la kallt. Det är då man har lust att åka hem och tvätta lite och sen ge sig iväg till nästa ställe!
Imorgon är det jobb som gäller, även för mig då!! Puh,, lite nervöst är det alltså!
Bilder från Turkiet lägger jag in på: http://nystlind2006.spaces.live.com/

6 kommentarer:

Linda sa...

Välkomna hem!
Och lycka till imorgon :)

Skogseva sa...

Välkommen hem. Så skönt att det blev en trevlig vecka. Perfekt eftersom det har varit hemskt väder här hemma - nästan så att jag själv längtat bort...

Lycka till med jobbet.

Kram
Eva

Sofia sa...

Åh, har sett bilderna, ser ut som om det var en härlig vecka! Ha det så kul med kossorna o intervjuerna i morgon - lycka till, det kommer gå bra! Kram

Celias Spetsar sa...

Välkommen hem till kylan. Men, men det ska väl bli varmt och skönt här hemma med, ni har inte missat något när det gäller väder.
Så du ska börja jobba i morgon, lycka till.
Kram Linda

Tankevågor sa...

Vilka härliga VARMA bilder från er semester!
Förstår att ni har haft det skönt. Lycka till med jobbet nu!

Anonym sa...

Välkommen hem så härligt ni haft det.
Var du värd och din familj när ni kämpat så mycket med allt.
Kram Jenny