tisdag 22 mars 2011

Morgonmöte

Idag blev jag stucken i armen, för blodprov!
Aj aj helvete vad det gjorde ont när hon jagade runt med nålen för att hitta det stackars blodkärlet som sprang och gömde sig hela tiden!
Men till slut rann blodet snällt ner i de små rören, som sen skickas till analys!

Hängde på låset till lab på sjukhuset, tänkte att jag skulle vara först. Ha ha det var det fler som tänkte, där var lång kö. När jag kom och ställde mig i kön stod det en äldre herre framför mig.
Han tittade på mig och sa "vilken snygg hjälm du hade"  
Jag bara,,, ehh,, nä det var nog inte jag, har ingen hjälm!
Ahh sa mannen, hon hade likadan jacka som du,, och så ursäktade han sig lite. Men sa han, din jacka är jättesnygg, det förekommer alldeles för lite komplimanger nu för tiden :-)
Sen satte han sig bredvid mig när vi väntade, småpratade lite. På ett behagligt sätt inte alls  påfluget eller jobbigt!

Efter en stund erbjöd han sig att byta nummerlapp med mig, för han hade all tid i världen! Men jag skulle väl till jobbet!
Sen blev det min tur och vi önskade varandra trevlig dag!


På torsdag får jag svaret på blodproverna !
Om jag är orolig  ??
Nej,,,,,,
eller,,,,
jo,,,, det är jag nog på något sätt, men kan inte riktigt uttrycka vad jag är orolig för!

1 kommentar:

lotta adolfsson sa...

Det verkade ju vara en bra början på dagen. Härliga herrar möter man inte så ofta. Klart du är orolig, det är väl helt naturligt. Det kommer säkert att gå jättebra. Lycka till nu och tänk inte för mycket medan du väntar. KRAM Lotta