torsdag 10 mars 2011

Symboler

Symboler,,,
Olika saker betyder olika för olika människor. För mig fyller symboler en viktig uppgift. Det mesta jag har runt mig betyder eller symboliserar något alldeles speciellt! 

På Brännö vände vi ut och in på oss själva och innan vi skulle hem drog vi vissa slutsatser och fattade viktiga beslut. För att minnas detta fick vi välja vars en liten sak, jag valde två,,,,:-)
Detta är våra symboler, symboler för vårt fortsatta liv och för vår kärlek.



Häromdagen var vi på hem- och villamässan. En massa kranar och duschar, fläktar, element och swimmingpooler. Blommor, bröd och gud vet allt.
I en liten hörna fastande jag! Först var det då detta hjärta som fångade mitt intresse. Naturligtvis med en lila kula i mitten. När ljuset faller på det så blir det en fantastisk effekt. Och naturligtvis hittade jag en symbolik i detta! Hjärtat köptes, och jag var glad. Och så gick vi vidare, men vi kom inte längre än till bröden innan jag kom på att jag nog ville ha en annan också!
Och jag har en underbar man som går med på mina nycker. Men jag kände att jag inte kunde gå ifrån mässan utan att ha båda två med mig hem,,,,,,


,,,,,så det blev även den här! En annan lila färg på kulan och med en helt annan effekt som bara är såå häftig. Symboliken i denna är helt klart en uppåtgående spiral!


Sen fick maken bråttom ut, innan jag hittade mer som jag ville köpa. Och det kan jag säga att det fanns massor :-)



Inga kommentarer: