torsdag 14 maj 2009

Det måste vara så

Idag är dagen efter sista behandlingen!! Och det är inte utan att jag känner mig som en ny människa, trots att biverkningar av gifterna ger sin obehagliga verkan!
Och kortisontabletterna gör mig helt rödflammig i hela ansiktet,,,, uhhh vad jag ser ut!
Tankar som snurrar: var det här nu den sista behandlingen, kan det verkligen vara så??
Tänk om det finns några elaka rester kvar, tänk om den där jäkla demonen Hodgkins har bestämt sig för att hålla sig kvar ett tag till!

Positivt tänkande: NEJ han är död och borta för alltid! Nu ska jag ägna mig åt att bli en hel människa igen! Göra mig av med allt skit och alla gifter i kroppen. Se håret växa ut till ett vackert hårsvall, ögonfransarna bli längre och ögonbrynen synliga igen! Försöka komma i bikiniform på tre veckor ha ha,, det där lär ju bli lite svårt. Har ju absolut inte gått ner ett gram, snarare upp några kilon, helt oväntat! Trodde att man skulle bli lite utmärglad när man varit sjuk! Försöka träna upp konditionen lite smått och försiktigt igen. Blir ju för fan trött av att gå från sängen till soffan!!
Försöka hitta den mentala styrkan igen, hitta lusten att ta för mig av livet! Lusten att leva!
Det måste vara så!

Drömde förresten härom natten att jag hade ca fem centimeter långt hår, och det var lockigt!! Det måste vara ett gott tecken, eller hur?

9 kommentarer:

A-K sa...

Absolut ett gott tecken! Grattis till sista behandlingen! Kram

Malin sa...

Så klart att sista behandlingen är gjord nu. Så det så! Håller dessutom tummarna för att det blir lockar för dig. Många :)
Hoppas på att du får må bra fort!
Kramar Malin

Anonym sa...

Åhh Gumman jag förstår din oro ...
Men vi kan bara ta en dag i taget ..Du gör ju allt du kan !
Absolut en sanndröm du hade .LER.
I min dröm fastande jag i en vattenrutschbana `???? Vad betyder det då?
Dessa drömmar ..
Har svarat i min blogg ..Jag vet inte vart jag ska svara här eller där eller hit o dit.
Kram Jenny

Linda Lagnevik sa...

Klart drömmen är ett gott tecken.. Mitt vackra hårsvall är just ca 5cm och jag är sååå lycklig!! Demonen är helt borta från min kropp så gifterna gör ju nytta!! Är verkligen glad för din skull.. Kram kram

Linda Lagnevik sa...

Har lagt till dig på MSN... kram

Skogseva sa...

Oh så skönt att du är klar med behandlingarna. Att du verkligen är det har vi ju bestämt!
Nu får du ha en återhämtningstid och pyssla med dig själv när du orkar. Att börja så smått och träna för att få tillbaka styrka och ork är nog inte så dumt. Det spelar nog ingen roll vad du gör - promenerar eller gräver lite i en rabatt, rastar ulltussarna - allt leder till att dina krafter kommer tillbaka. Gör bara det som känns bra och roligt. Och - hav tålamod, din kropp (och säkert din själ) har tagit mycket stryk, den (de) måste få tid på sig att komma ikapp. Livslusten kommer att smyga sig på dig igen, det är jag övertygad om!

Och håret - det kommer att bli långt, lockigt och säkert blont dessutom!

Kram
Eva

Tankevågor sa...

Har läst här ett tag utan att kommentera tror jag...
Nu vill jag önska dig allt det där! Livskraft och styrka och vackert hår dessutom! :-)
All lycka till dig!
// Lisbeth

Johanna sa...

Grattis till sista behandlingen! För du kommer inte att behöva flera! :)

Jag kan ju säga att jag gick oxå upp i vikt och inte ner i vikt när jag behandlades.. Jag som hade hoppast på att skiten i allafall skulle göra att jag kunde gå ner lite.. Och det där med kondisen, du kommer märka dag för dag hur den kommer tillbaka! :) Ha en underbar helg! KRAM

Celias Spetsar sa...

Ta det med ro, du kommer att få hår både här och där.
En tjej kom fram och berömde mitt mod att våga klippa håret så kort... jätte tuff frisyr :-) och sen tyckte hon att jag hade en skitsnygg grå färg, hrm.
Men, men grått är inne nu så ok då.
Nu när dina behandlingar är slut, växer håret fort.
Kram Linda