fredag 8 maj 2009

En låååång kärleksförklaring!


Idag var jag trött, sov dåligt inatt och var uppe tidigt och skickade iväg lillpojken på skolresa!Sov någon timme sen, men låg mest och frös, inte kul alls! När jag sen steg upp så gick jag mest omkring och tittade på allt jag måste göra, det viktigaste för dagen var att städa toaletten, IGEN!!
Kom inte så långt i mitt projekt då min store pojkes bil skulle hämtas i Hörby. Så det var bara att sätta sig i bilen och köra. Men jag gillar ju att köra min nya bil så jag led inte så mycket! Klockan var ett ungefär när vi körde. Det tråkiga är att jag inte själv får köra när någon av de stora grabbarna ska med,, ha ha! Så jag åkte till Hörby, samma väg som vi körde när vi lämnade bilen i tisdags. Jimmy kör bra så jag satt och kopplade av och pillade på min mobiltelefon,, ha ha! Plötsligt ser jag havet på vänster sida och en skylt där det stod Landskrona,,,, shit! Vi hade missat skylten mot Kalmar som vi skulle följa! Vilse i pannkakan alltså! Av vid första avfarten, där stod det Eslöv, och det kändes rätt och bra!
När vi kom till Eslöv så hittade vi en McDonalds, dags för paus och mat alltså!Långt om länge kom vi fram till Hörby och Jimmy fick sin bil och färden bar iväg hemåt, rätt väg den här gången.
Men jag vet inte om man kan kalla det rätt väg, för utanför Lund är det fullständig kaos med vägarbete och där stod vi fast i över en timme. Jag kom hem vid fem, så det blev en halvdagsutflykt :-o

Det jag ville komma till egentligen var att när jag satt själv i bilen, med en cd-växlare full med "gamla" skivor så kom plötsligt en låt som betyder nåt alldeles speciellt för mig! Det är vår kärleks- och bröllopslåt som finns på vår bröllopshemsida! Och min man vet nog inte ens om att det är "vår låt"! Jag hade en liten tanke att jag skulle sjunga den för honom på vårt bröllop, (det vet han inte heller, än)!! Saken är bara den att jag inte kan sjunga ju! Så jag skonade honom från det!
Nu satt jag i bilen, med hög volym, och sjöng, för att inte säga skrek! Tårarna rann och hela vårt liv tillsammans flöt förbi mina ögon! Jag spelade låten om och om igen, bara för att få sjunga och gråta! Och då bestämde jag mig att jag ska fria till min man, vi ska gifta oss igen (det vet han inte heller,, än)! För den han gifte sig med finns inte mer, han ska gifta sig med mig, och om inte jag ska sjunga för honom då, så ska jag fixa någon som sjunger i mitt ställe! Jag har mina kontakter "fniss"! Och så ska vi dansa brudvalsen, vilket vi missade på vårt förra bröllop!

Alla ord i denna låten är som om jag skrivit dem själv! Har aldrig tidigare hört något som stämmer så bra in på mina känslor! Jag älskar dig Göran!

Du, rör vid mitt inre
Du, du fyller mitt sinne
En dröm förvandlas till en verklighet
En värld, som väntar på oss
Att älska dig
Den du är
Du är allt jag nånsin önskat mig
Varje stund, varje ögonblick får liv igen
Det finns inga tvivel kvar
Jag förstod på en gång
När kärleken kom
Jag, kan äntligen andas
Mitt liv, har långsamt förvandlats
En stig, som leder till oändlighet
En värld, som finns här för oss
Att älska dig
Den du är
Du är allt jag nånsin önskat mig
Varje stund, varje ögonblick får liv igen
Det finns inga tvivel kvar
Jag förstod på en gång
När kärleken kom
Jag är redo för under som sker
När ett hjärta får följa sin lag
För du, är allt jag vill ha
Att älska dig
Den du är
Du är allt jag nånsin önskat mig
Varje stund, varje ögonblick får liv igen
Det finns inga tvivel kvar
Att älska dig
Den du är
Du är allt jag nånsin önskat mig
Varje stund, varje ögonblick får liv igen
Nu och för alltid här med dig

1 kommentar:

Skogseva sa...

Grattis till alla oss som älskar någon!

Kram
Eva