söndag 24 maj 2009

Hårrapport

Ja då är långhelgen snart slut! Det har ju mest regnat känns det som men nu skiner solen iallafall! Vi har hunnit vara på två födelsedagskalas, i fredags fyllde min farfar 89 år och han blev jätteglad när vi tittade upp för att säga grattis!
Och igår var det kalas för min brors minste pojke! Jättegod tårta!! Och lite senare blev vi bjudna på middag, smaskens! En jättetrevlig dag som slutade med att vi hade grävt upp ett antal syrenbuskar och en förgätmigej! Dessa är nu planterade i vår trädgård! Tack kära bror och svägerska för en supertrevlig dag och tack för växterna!

Idag har maken pysslat med den lilla dammen i trädgården och vi har köpt en näckros till den. Och naturligtvis så hittade jag en massa lila blommor som jag var tvungen att inhandla. De är nu upphängda och pryder verkligen sin plats!

Det som inte pryder sin plats är jag själv! Usch vad detta är tråkigt. Framför allt när man sett sig själv på foto, då inser man att man inte bör gå ut genom dörren!
Ja ja, jag vet, alla säger att jag är så söt, och att det är så fint med schal på huvudet osv osv. Men jag tycker inte det! Så länge jag är här hemma struntar jag i vilket, men det är jobbigt när man måste gå ut! Och med det så tänkte jag lämna en hårrapport. Så här ser det ut idag, med andra ord så har jag inte helt blivit av med varken hår, ögonbryn eller ögonfransar. Men det är fan så tunt och glest på alla ställen! Fråga mig sen inte varför jag är så missfärgad runt ögonen, skulle kunna tro att jag supit konstant i fjorton dagar. Men jag kan försäkra att så inte är fallet! Sopsäckarna som hänger både ovan och under ögonen vet jag inte vad jag ska göra för att bli av med, får kanske köra till soptippen och lasta av dem!



11 kommentarer:

Inger sa...

Lilla vän.............du HAR ju varit sjuk...

Skogseva sa...

Snick snack... Att du inte känner dig fin är en sak, men du måste ju lita på att de andra säger är rätt och sant. Att du ser bra ut och att ingen, säger ingen, lägger märke till om du har någon påse här eller där! Jag gjorde det i alla fall inte. För attt ha varit så sjuk som du faktiskt har varit så ser du ju fantastisk ut! Så det så. Klart slut.
Kram
Skogseva

Linda Lagnevik sa...

Du ska se att håret växer fortare när gifterna gått ur systemet... Jag blev ju klar i dec-08 och har 5-6 cm!!! Kramar från Linda

Anonym sa...

Hejsan .
Jag förstår att du inte känner dig fin..Men du ska se att det är på rätt väg NU..
Dricker du ordentligt ?
Jag vet att man kan få svart runt ögon då.
Undrar om det inte är lite vitamin brist också som kan ge sådana symptom.
Vet du jag kan tänka mig att dna gifter du tryckt i dig kan ge lite missfärg och etc..
Du repar dig sakta men säkert nu ska du se .
Jätte kram .
Kul med fint i trädgården åhhh näckros?
Vilken färg?
Ska ni ha fiskar också?
Kram Jenny

A-K sa...

En klen tröst, men jag ser likadan ut som du! Jag har dessutom blivit av med 90% ögonbryn och kortat av mina ögonfransar med hälften och hälften av dem har ramlat av....
Visst, vi ser för jävliga ut, men å andra sidan - fan, vad vi ska se snygga ut när detta är över!
Sträck på dig - vi ser jävliga ut, men shit vad vi är duktiga och modiga! Kram på dig!

Sofia sa...

Tack själva för en kanondag! Hoppas vi kan göra om det snart igen! Kram

Malin sa...

Ok, in och kolla på mina bilder från behandlingen så känner du dig genast snyggare... jag hade ju inte det minsta hår kvar på kroppen. INGENSTANS. Men nu är det slut på cyton och jag lovar att det kommer att rassla till och plötsligt kommer du att bli galen på allt hår. Trodde allvarligt ett tag att jag skulle få ordentlig skäggväxt och nästan hår på bröstet... slapp undan med en nätt mustasch - suck...

Jag vet att man ofta känner sig hemsk - men det går över och jag är övertygad om att ingen annan än vi själva tycker så. Bestäm dig för att du är vacker, så blir det så! :)

Hoppsan vilket långt inlägg... Kram på dig!

Kamilla sa...

Inger: MM jag vet, är bara lite otålig ju:-)

Skogseva: Det är inte så att jag tror att folk ljuger, nej! Men det är ju tillfredsställande att känna sig fin oxå :-( Och så är faktiskt ögonen plågsamma på alla sätt just nu! Önskar mig en mirakelkräm:-)
kramar

Linda: Ja, oh vad jag längtar tills jag upptäcker att det faktiskt börja växa! Just nu är jag orolig att det inte kommer att göra det!
kram

JennyRingblomman: Tja, jag är nog lite dålig på att dricka, framförallt vatten! Tycker inte om att dricka vatten, vilket är en nackdel:-(
Näckrosen är vit, (fanns inga lila)! Maken vill ha guldfiskar, men jag tycker det är djurplågeri!? Kommer bara att gå omkring att må dåligt för de stackars fiskarnas skull, så vi får väl se hur det blir med den saken:-)
kram till dig

A-K: Tack för dina ord! Det är en viss tröst att man inte är ensam! Men visst är det trist när man känner sig döful! Även om vi vet att det blir bättre!
kram till dig

Sofia: Jaaa det är klart att vi ska göra om det! Vi har hela sommaren på oss nu!
kram till er

Malin: Kul med långa inlägg:-) Ja, jag ska försöka att plocka fram det "vackra", vi åker ju den 6 juni, och då fan,,,,,måste jag se bättre ut!!
kram till dig

Celias Spetsar sa...

Hej!
Det mörka runt ögonen bleks var lugn för det. Sol och värme är vad du behöver nu. Jag såg också ut som en tvättbjörn efter behandlingarna men det mörka är borta nu.
Ibland tänker jag : Vem fan kan älska denna kropp, med 15 kg plus och två stora ärr istället för bröst? Men med en smula eftertanke är det skönt att ha en kropp, skönheten kommer ju inifrån. Tänk positivt, gör roliga saker och häng ett lakan över spegeln. Du är ju du ändå, den yttre skönheten spirar, det tar bara lite tid.

Jag har varit ute och påtat lite i jorden i dag, tänka sig, jag uppskattar tom. doften av jord (inte nygödslad).
Nu ska jag gå ner och köpa lite växter.
Varm kram
Linda

Sofie Nyblad sa...

Hej! Det har varit riktigt jobbigt, kunde inte alls föreställa mig hur det skulle vara. Har till och med förträngt hur jag mådde redan! Men idag är en bra dag tror jag, vaknade pigg och hungrig för en timme sen så det är nog ett bra tecken :) Så det blir iallafall bättre och bättre nu.. Skönt att veta att jag har några dagar kvar innan det börjar om igen så man hinner leva lite. Ikväll ryker håret iallafall, börjat tappa redan och är öm i hårbotten så det är väl lika bra att raka av det nu. Får isolera mig imorgon och vänja mig själv innan jag visar mig bland folk tror jag :) Kramar

Anonym sa...

Hejsan ..
Gör som Ceasar ställ dig framför bestämt och ÄG fönstret eller dörren de står vid:)
Brukar funka ...Gå sakta mot dom och ge dig inte ..
Lyssnar de ej så peta till dom så de greppar.
Annars kan du ju släppa ut de farliga pittbullarna(pudlarna) så kan de slita takläggarna i stycken:))
Kram säg gärna vilket du gjorde och funkar bäst:)
Kram Jenny