måndag 11 maj 2009

Idag

Idag står det 1 ! Oj oj oj. Känner mig som ett barn på julafton! Verkligen,, alltså det finns en pirrande känsla i maggropen! Oj oj oj! Vad finns i paketet??

Nåväl, helgen är över, igen! De går alldeles för fort, helgerna alltså! Maken har en späckad vecka och honom lär jag inte se mycket av denna veckan! Astråkigt och deprimerande! En "ensam" vecka med bråkiga barn, och så är det det här med maten, usch jag orkar inte tänka på det bara!
Igår målade jag hundkojan, lila naturligtvis! Ska måla den en gång till idag, den är såååå fin! Bilder kommer när den är klar!

Vi köpte också lite blommor igår, till krukorna på altanen och två som hänger på framsidan (ja dom är lila!). Nu börjar det se riktigt mysigt ut här i vår trädgård! När vi stod där på Plantagen, i kassan, så fick jag syn på nåt lila! Jaa, jag vet, det är som ett gift, jag kan köpa allt som är lila! Det jag fick syn på var en solcellslampa, i form av en lila kula, 99 kr. Denna inköptes med makens motvilliga tillstånd:-o
Lika mycket som jag älskar lila, lika mycket är han motståndare till det! Stackars honom! Men kärleken övervinner allt sägs det:-)
Har haft två ganska kassa veckor egentligen. Har inte sovit en hel natt på två veckor! Magkatarren spökade som fan hela förra veckan! Och på nätterna ligger jag bara och vrider och vänder på mig, och svettas! Idag har jag varit uppe sen fem, så kanske kan jag sova en stund till nu! Fast det tråkiga är att jag inte är trött ha ha! Eller rättare sagt så var jag trött ända till lille sonen tog fram sitt extremt dåliga humör, som gjorde mig skitförbannad! Det tar en stund att varva ner när man varit arg! Hoppas att han är på bättre humör när han kommer hem, vilket inte alltid är säkert!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är trötter idag :)
Hade dock varit döder om jag varit uppe sedan 5;)
Jag är LILA älskare och GRÖNT...
Grattis till 1 dags dagen ..
Kram Jenny

Lena sa...

Lila är vackert.

Har du inte fått Omeprazol (Losec) mot magkatarren? Det fick jag efter första cellgiftsbehandlingen och jag tycker att jag slipper den värsta magkatarrvärken.

Johanna sa...

Håller alla mina fingrar och tår för att se är sista kuren på onsdag!
KRAM på dig vännen

Kamilla sa...

Jenny: Tack,, nu håller vi tummarna! Kan säga att jag sov några timmar till sen. Lila är fint!

Panter: Jag fick omeprazol först men utan verkan, nu har jag nexium. Vågar inte låta bli att ta dom trots att jag har ont ändå ibland. Men det kanske hade varit värre om jag inte tagit dom!

Johanna: TACK och kram till dig med!