söndag 3 maj 2009

Att bygga ett litet hus,,,,

Att bygga ett litet hus är inget man gör varje dag! I går fick maken ett litet ryck och uppfyllde en liten önskan jag har haft, och av ivern att dömma, så tyckte även han att det var riktigt roligt! Både lördag och söndag har nämligen gått åt till att bygga en liten hundkoja! Själv har jag inte varit så delaktig av själva byggandet, utan har mer suttit som åskådare och talat om hur fint det blir!

Däremellan har maken också hunnit ut med båten på Öresund och fiska två dagar, idag var lille sonen med och han fick minsann napp, en stor horngädda. Men den åkte i plurret igen, nämligen ingen som vill äta sån fisk här!



Här ligger små vovvarna o gosar sig i solen, och väntar på att sitt nya lilla hus ska bli klart!
Frågan är väl vem som tycker det är roligast, med huset alltså! Vi eller hundarna?

Men man ska ju aldrig vara säker, det kanske blir riktigt mysigt när det är klart!

Vi var ju lite tvungna att ha "taklagsfest" igår, när takstolarna kommit upp! Våra goda vänner va här och vi skålade i rosevin för det lilla "underverket"! Maken gjorde till och med kransen, längst upp på taket! Och han som brukar säga att jag "gullar o dullar" för mycket med vovvisarna,,, "fniss"!Och idag kom taket på plats!

Och så även takpapp! Tur var väl det för nu regnar det! Nu återstår bara målningen av det lilla huset. Nån som kan gissa vilken färg?? Ha ha

För övrigt har det varit en lång, solig helg känns det som. I torsdags var vi ute och cyklade! Ja, rent praktiskt alltså,,ha ha. Vet inte riktigt hur långt, men några kilometer på vardera hållet! Kan tala om att om jag haft dålig kondis innan så är den nu obefintlig! Orkade knappt hela vägen fram. Men på nåt sätt så kom vi både dit och hem! Vovvarna hade jag i en cykelkärra bakom cykeln! Dom satt som små ljus hela vägen! Maken fanns också bakom mig mest för att kolla att kärran med vovvarna hängde med!
Efter lite vin hos vännerna, cyklade vi hem igen, även nu var maken bakom mig, men det visade sig att det nog varit bättre om han varit framför ha ha, så att jag kunde ha kollat så att han hängde med!

3 kommentarer:

Skogseva sa...

Jag undrar hur ett lila hundhus står mot sommargrönskan? Syrenlila, purpurlila eller rödlila? Med vita knutar? Skorsten kanske? Veranda för en liten hundaperitif en lördagkväll? Dörrmattan kan ju vara grön, typ vanlig dörrmatta. Golvmaterial? Jordgolv, tiljor, parkett?
Jag vill se det färdiga resultatet förevigat!

Kram
Eva

Kamilla sa...

Eva: Tanken är mörklila, ev med vita knutar! En veranda kommer, med plats för vattenskål och ben!
Golv finns, likadant som vår altan, en bit upphöjt så de små vovvarna inte blir kalla i pälsen!
Bilder kommer när det är klart. Ska även skriva namn och måla en liten bild ovanför öppningen,,,
kram K

Anonym sa...

Men OJ vad fin den blev..Han måste vara händig din man LER...

Gulligt med cykelkärran ...Låter som att du mår bättre nu...

Jag ska ställa Maja !
Usch jag blir nervös har du ställt dina ?
Tycker inte om att bli dömd !
Men jag vill ha kritiken ..suck..
Ska ligga i småträning nu..Jag har ju en studds bolls MAJA..

Kram Jenny