onsdag 29 april 2009

Allt börjar bli klart

Idag är det onsdag och gifterna är insprutade, därmed hoppas jag att nästsista gången var avklarad! EN GÅNG KVAR! Det blir som ett mantra jag kommer upprepa gång på gång, en gång kvar, en gång kvar, en gång kvar,,,,, kan bli ett långt inlägg det här ha ha!
Idag fick jag på mig de där isvantarna vid behandlingen. Och gud va skönt! Stora, iskalla vantar som kylde ner de bultande händerna! Förhoppningsvis gör de nån nytta. Men just nu är fingararna inte längre som lunchkorvar, snarare falukorvar:-o
Jag blev inbäddad i ett riktigt täcke idag och lyckades faktist sova bort en av timmarna på sjukhuset, vilket var underbart. Nu är jag iallafall hemma och kan beundra vår altan, som igår blev färdigmöblerad, med solstolar och allt! Nu är det bara lite blommor i krukorna som saknas!!

Även de små söta pudlarna har fått en egen hörna under parasollet där de kan pusta ut i värmen! Efter att ha lekt oavbrutet blev de jätteglada för utomhusbäddarna, de små varma underbara hundarna blev dessutom serverade en skål med isvatten!
Snart är det dags att ta fram hundpoolen så de kan ta sig ett dopp!Min minste son har både igår och idag cyklat till stranden för att bada! Helt rätt, det gäller att passa på! Men det kan inte vara så himla varmt i vattnet ännu, jag tycker han är rikitigt modig!

7 kommentarer:

Anonym sa...

åhhh vad fint och härliga dagar du kommer få njuta av där !
Så fina korgar i tyg du köpt...Snygg färg...
Jahhaa min dröm är att få valpar..Men jag är rädd att inte få de sålda ...suck ...vad gör man då???
Har ett hus fullt med tokiga pudlar ???
Grillar ? hhahaa nejjjj bara skojar fast maja blir ett bra revbenspjäll..hahhaaa
självklart kommer bilder.
Kram Jenny

Skogseva sa...

Så skönt att det var näst sista behandlingen - för det var det ju. Fortsätt du med ditt mantra!

Så fin altanen ser ut! Och så snygga pudelsängar. Vi har också en pool men den är tänkt för människor. En barnpool (modell medelstor) som maken och jag kryper ner i när det blir lite för varmt.. Folk får skratta det gör inget.
Kram
Eva

Kamilla sa...

Jenny: Här nere i Skåne är det absolut inga problem att sälja pudlar, dvärgpudlar är iallafall eftertraktade! Vet inte hur det är med större! Men jag tror inte du får några problem, sätt in annons i god tid så folk har en chans att va med sin valp redan från början!
Jag har färdiga köpekontrakt om du behöver!
kram K

Eva: Jaa det blev jättemysigt, vi har faktiskt en stor pool oxå där jag brukar ligga på en luftmadrass och flyta omkring!
EN GÅNG KVAR, EN GÅNG KVAR !
"fniss"
kram K

Anonym sa...

Jag tyckte det var jättekul att springa på dig härom dagen och se att du liksom en viss ananas var på benen. Jag räknar ner med dig. Kram Katharina Poon

Malin sa...

Kamilla, så roligt att du skriver. Blir ju dyngless på mitt eget skrivande och så glad över lååånga kommentarer (kommentarer över huvud taget oxå såklart ;) även om de är känslosamma. Livet är upp och ner och när det är ner så får man bestämma sig för att det snart blir bättre och framför allt att man kommer att utvecklas av den pissiga perioden!
Hoppas att du snabbt får må bra nu.
Massa tack för dina fina ord, de betyder mycket för mig!
Varm kram :)

Celias Spetsar sa...

Hej Kamilla!
Så roligt att du tittade in hos mig.
Jag kom hem från Lydia nu i em. Det har varit fem fantastiska dagar, med goa damer, som bestått av både skratt och några tårar. Platsen och personalen var underbar/underbara.
Vi blev så väl omhändertagna med mycket omtanke och god mat.
Teamet bestod av en kvinnlig onkolog, tre sjuksköterskor, sjukgymnast, tre värdinnor, kokerska, läkarsekreterare, kurator, präst (han var mer som en medmänniska).
Jag kan varmt rekommendera Lydiagården.
I kväll är jag lite trött men jag ska berätta mer på min blogg i morgon.
På återseende.
Kram Linda

Johanna sa...

Hej vännen!
Jag vet inte om det spelar någon roll om man börjar med detox innan avslutat kur. Är nog bäst att fråg din läkare innan du börjar, just för att vara på den "säkra sidan"! Jag måste säga att jag känner mig väldigt "fräsch" efter min detox, dricker dock inte under helgen.. blir ganska jobbigt när man har planer.. På jobbet är det inga problem!

Hur mår du annars?? Förstår att du lider av dina "falukorvsfingrar"!! Jag vet precis hur det är! Tur är väl det att jag och sambon förlovade oss 2 månader efter avslutad kur, känseln var påväg tillbaka och fingrarna var inte lika svullna! :)

Hoppas att helgen varit suuuper!