torsdag 23 april 2009

Tråkig dag

Idag är en sån där dag, en riktigt tråkig j-a dag! Ingenting att se fram emot alls. Maken kommer inte hem förrän jag sover :-(
Gråten tränger bakom ögonlocken, fast jag egentligen inte har något att gråta för! Det räcker att någon säger "bu" så lipar jag!
Ungarna är bara jobbiga!
Toaletten behöver städas!
Tvätt som måste hängas!
Så sysslolös är jag ju inte direkt, men ändå så fruktansvärt rastlös, menlös, hopplös och allt annat som slutar på -lös!

Tog en sväng i duschen innan, alltid lika roligt när man sen tittar sig i spegeln! Alltså,, jag hade hellre haft en finne i röven eller tio för den delen, gärna riktiga bölder!
Efter duschen tog jag stegen ut i garderoben. Så mycket snygga kläder det finns där!! Verkligen! Och skor, ska vi inte snacka om! Men jag leter efter det enklaste, mjukaste och tråkigaste mest för att slippa gå naken!

När jag väl fått på mig de tråkiga kläderna råkade jag titta i makens garderob. Min stilige man, som jag älskar så mycket! Hans kostymer såg bedrövliga ut! Jag rev helt enkelt ut allt som såg risigt ut och körde ner till kemtvätten i Limhamn, alltså bara med sånt som kräver kemtvätt!
Inte billigt direkt, men min man ska inte gå med skitiga och skrynkliga kläder! Även om han råkar vara en sån man som faktiskt kan bära upp kläder i den statusen:-)

Därefter blev det en runda på Willys, jag måste ju laga mat ikväll:-( Så det blev inköp av det vanliga, som jag alltid lagar när maken inte är hemma! Köttfärssås o pasta! Ett säkert kort, både när det gäller tillagandet av mig, och för barnen att äta!

När det gäller rökningen så går det inte riktigt som jag planerat, det är ju lätt att vara kaxig! Jag har rökt två cig om dagen sedan i måndags! Maken har varit duktig hela dagarna, men rökt en här hemma på kvällen! Jag har dock inga planer på att åter utöka nyttjandet av cigaretter, utan kommer att hålla det så här, några dagar till iallafall! För det ska få ett slut!

2 kommentarer:

Malin sa...

Lycka till med slutandet. Det är som med allt annat, bara man verkligen har bestämt sig på riktigt så går det...

Jag önskar att jag kunde muntra upp dig på något vis. Fast samtidigt så tror jag att man behöver dagar som är pissiga, dagar då man bearbetar hela "härligheten". Tänk på vad du komemr att uppskatta morgondagen i stället! :)

Kram Malin

Anonym sa...

Helojsan Hhhaaa du är kul du ang om att du ej har hår!Min karl har inget hår men min dotter frågade om hon skulle färga skägget ! Men du har ju inget skägg heller!!!!Hhhaaaahahaaa

Men jisses du är modig du..Jag skulle aldrig våga röka om jag var i din sits..
Jag har rökt som ung faktskt i 8år...Men blev så kär i livet att jag slutat..Kan fest röka någon gång i bland ..
Det är såååå svårt att sluta röka!!!
Jag har sug ÄNNU fast det är flera ÅR sedan !!!
Svårt gift att bli av med föralltid:(
Nog om det ..
Vad kul att du har 4grabbar ..
När jag var liten ville jag ha 3 grabbar och 1 flicka sista ..
Men det blev ju 2flickor o 1pojk..
Du får massa döttrar senare och vilket tjatter det blir då:))

Såg ju fina bilder på eran Altan så härligt..

Ha en trevlig helg kram Fross :(Jenny