måndag 20 april 2009

Som ett brev med posten!

Jag har ett tag nu funderat på hur det här skulle fungera. Med behandlingar, antal, tidpunkt och resultat? Idag fick jag ett brev med posten, som jag blev så glad för. Kanske betyder det slutet på en jobbig period för mig och min familj! Brevet innehöll en kallelse till den stora röntgen, som ska avgöra om behandlingarna skall sluta vid 12 eller fortsätta till 16 st. Men jag har som sagt funderat på hur det skulle fungera rent tidsmässigt. Den 13 maj får jag den 12 behandlingen, och jag trodde att jag två veckor därefter skulle göra röntgen. Sen vänta på besked i en vecka eller så,,,, men hur hade det då gått med den eventuella 13:de behandlingen??

I dag har jag fått besked på det! Röntgen kommer att göras den 12 maj och den 13 maj kommer jag att få den 12:e behandlingen. En vecka därefter får jag besked, alltså i god tid innan tiden för behandling 13 skulle äga rum. Nu önskar ju jag att nr 13 aldrig kommer att ske! Så väntan har idag förkortats med ca två veckor!

Detta gjorde mig så glad att jag körde ut en sväng. Först till mina underbara arbetskompisar på Skånemejerier. Ja ja , ok, före detta arbetskompisar! Men det känns ju som om det är mitt jobb fortfarande! Saknar både kollegorna och jobbet så mycket! Det känns liksom som att komma hem igen när man går in genom dörren! Satt o fikade o pratade några timmar där. Men det var ett stort steg att vara så social. Man blir lite folkskygg av mitt tillstånd faktiskt!

Efter det körde jag en sväng förbi mitt sista jobb på Brunns också och pratade lite där!

Sen har kvällen ägnats åt att köpa skor till mina barn! Låter väl hur lätt som helst, men jag kan lova att det är ett rent helvete :-) Ungar med väldigt bestämda åsikter är svåra att tillfredsställa. Särskilt som man har en kupong som säger att man kan köpa tre skor och betala för två! Efter besök i tre Stadiumbutiker och slutligen tillbaka i den första, lyckades vi få ihop skor som alla var nöjda med!

Nu har jag blivit belönad med en PIZZA! Var sjukt hungrig!

Två cig har rökts idag!

4 kommentarer:

Skogseva sa...

Nej, nej, nej, nej - inga cigaretter alls! Aja baja och fy, fy, fy. I och för sig duktigt med bara två, men du drar bara ut på lidandet. Man måste hugga av det onda helt och hållet!
Vad beträffar behandlingarna så låter det väl positivt. Vi håller alla tummar.
Kram
Eva

Linda sa...

Grattis till rolig post!
Och det var härligt att se dig live :)
Kram igen!

Anonym sa...

Men Kamilla jag glömde fråga,,vad gjorde ni för pengarna ?
Nu blir jag nyfiken ,,reste ni ?
Vad unnade du dig?
Kram Jenny

Kamilla sa...

Jenny: Menar du de hundratusen som jag vann för längesedan (1992)? Jag var ensam då med två barn. Skulder upp över öronen! Så de försvann i den dagliga svängen, utan att jag egentligen fick något för dem! Men det var kul att ha dom den lilla stunden som dom fanns ha ha.
kram K