lördag 11 april 2009

Ett, två, tre, Pudel

Att göra en pudel av en hopfiltad hårboll är inte lätt!!
Men idag har jag äntligen gjort det! Min lilla vovve har genomgått en förvandling från en oidentifierbar hårboll till en väldoftande liten pudel.




Tydligen så är det så att just i ett årsåldern är tovorna som värst. Och man ser inte tovorna i torr päls, men man känner dom desto mer! Nu har jag iallafall shamponerat och balsamerat även den lilla vovven. Och när jag sen tog av henne handduken och började föna pälsen torr, då såg jag katastrofen.


Det första man tänker på är att hur f-n ska jag fixa detta? Men efter några timmars slit så är lillvovven nu näst intill tov fri. I och för sig så är hon också en hel del päls fattigare, för det låg päls som av en hel hund på golvet!
Den stora vovven åkte ju in i duschen häromdagen, hon var inte så tovig! Men det var mycket jobb ändå eftersom pälsen är så lång! Och när hon var nybadad så blev hon plötsligt vit, väldoftande och väldigt vacker. Lilla vovven såg då plötsligt ut som en gatuhund:-o
Nu har jag hittat en "privatfrisör" till vovvarna och henne ska jag kontakta efter påsk! Då kommer de här vackra, välvårdade pudlarna att bli nerklippta i en sommarfrisyr som är mera lättskött! Lite sorgligt är det allt, jag tycker ju dom är så söta nu!

2 kommentarer:

Skogseva sa...

Snygga! De hade matchat mina vita linnebyxor som jag har på mig nu i påsk!
Glad osv..
Eva

Anonym sa...

Hhhahha vilka LURVISAR!!!
Bra att du hittat en som kan hjälpa dig..
Jag har min man och dotter som hjälper mig då jag mår dåligt...
Fast jag rakar ju ner dom totalt,,skulle aldrig orka ha dom så fina ,,då skulle det bli bad och blåsning varje dag ,,du skulle se hur skitig min MAJA är efter en vanlig promenad!!!
Plextor är jätteren jämnfört med henne ..
De är så kul med pudlar !

Hoppas påsken vart bra ..o att
förkylning är bättre..
Kram Jenny