torsdag 16 april 2009

Två "nya" hundar














Denna dagen har ägnats åt våra små pudlar. De har idag varit hos en ny, helt underbar, frisör. Som har gjort två pudlar av trasselsuddarna. Jag har fått ge upp min dröm om långhåriga pudlar, som jag kan sätta upp "håret" på och så. Får se till hundarnas bästa istället. Nu kan dom ju se ut igen, och så ser man deras söta ögon!
Framför allt så är dom nu mycket mer lättskötta än innan, vilket passar mig alldeles utmärkt!
Och så blev dom så himla små!
Ja jag är helt nöjd med den här dagen och den förvandling som vovvarna genomgått!
Det var lite svårt att lämna dom, den lilla satt som fastlimmad runt halsen på mig när jag skulle lämna henne, men när jag väl gått så hade hon varit så duktig. Den stora vovven satt också i min famn och skakade när jag skulle gå, men samma sak där, hon hade varit så himla duktig!

3 kommentarer:

Skogseva sa...

Nämen... var det hundar under det vita fluffet? Snygg modell! De kan väl få en liten rosett i luggen - en lila kanske...

Kram
Eva

Kamilla sa...

Ja jag är oxå fövånad! Nu ser man vilket som är fram och bak ha ha!
Tänkte oxå den tanken igår, att det faktiskt går att sätta rosett även om inte pälsen är såå lång på huvudet. Jag har lila rosetter i massor, passar ju också till halsbanden :-)

Anonym sa...

Vad fina de blev med halsbande också..
Jag sparade mina hundars främre del på huvudet ca halva..Kunde då ha rosett,snodd,fläta etc.
De gjorde så de såg så flickiga ut och inte mycket jobb alls...
Skulle ha det på Maja men hon är den mest envisa pudel jag haft det går bara INTE ha toffs på henne!!!
Kliar bort den direkt..
Trodde hon skulle vänja sig men ICKE hade 6mån ca ,,sedan gav jag mig!..
Trevlig helg.
Kram Jenny