fredag 17 april 2009

Söndagen 16 april 1995 kl 06.44


Igår hade vi kalas för min lille Dennis, som fyllde 14 år. Gud vad tiden går fort alltså! Kan riktigt minnas och känna hur det var när han kom till världen. Det var han som var snabbast av alla!

Jag skulle till Ystad, det var liksom förbestämt. Bilen krånglade på vägen dit! Och när vi väl kom till BB var kl 06.40, det var tiden jag blev inskriven. Då hade jag suttit med krystvärkar i bilen ända från Malmö. I en bil som stannade en gång i kvarten!
Nåväl, vi kom fram, och det var ju tur! För jag han precis krypa in i korridoren och blev inledd i ett rum så kom min lille Dennis 06.44 på stående fot! Han föddes i "segerhuva", alltså i fosterhinnorna, och det såg märkligt ut! Men där inne fanns en liten pojke som vägde lite över fyra kilo!

Jag var den månadens sensation kan jag lugnt säga. Alla pratade om mig och Dennis! Och nu är han 14 år! Vi firade med god mat och marängsviss, det är det som syns på ena bilden, om någon undrade vad det var för något :-)

1 kommentar:

Skogseva sa...

Marängsviss - mmmm... Varför serveras det bara till barn när de fyller år? Jag vill också ha marängsviss! Men jag är vuxen och förväntas gilla mörk choklad och sådana hemskheter - nää - hit med marängsviss!!

Kram
Eva