torsdag 9 april 2009

Förkylt,,,,

ja, det är knappt så man tror det är sant, men så är det. Jag är brakförkyld!!!! Igår trodde vi nåt annat, idag är jag säker!
Detta ledde till att jag fick uppsöka sjukhuset, brrrr, för att ta prover. Efter ett par timmar var provsvaren klara och resultatet var bra, gudskelov! Annars hade det blivit "cellen" igen. Det är alltså inte var gång man uppsöker läkare för att man är "lite" förkyld, men jag har fått order om att göra det. Ändå skäms man lite sådär,, men när man då påtalar sin fruktansvärda rädsla för att det ska utvecklas till "något" och att man kanske ska bli isolerad igen, då nickar läkaren och ler så snällt och säger "jag förstår"!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att det inte var allvarligare ...
Glad påsk vännen ..
Kram Jenny

Skogseva sa...

Nu kan du bara sitta i en stol och låta dina nära och kära städa och fixa påskriset. Gör som jag brukar när jag blir sjuk i fint väder, bädda en solsäng med en madrass och placera den i lä för vinden och helst inte i klar sol. Be din make packa in dig i så många täcken som krävs för att du inte ska frysa. Jag lovar att man sover gott i det fria! Jag tror dessutom att man blir snabbare frisk.
Jag hoppas att din påsk blir bra trots förkylning.
Kram
Eva

Sofia sa...

Trist med förkylningen men hoppas ni får en härlig påsk ändå! Ska ni neråt de här trakterna så titta gärna förbi, vi är hemma alla dagar förutom idag, långfredag. Fast bror din jobbar. Kram så länge!