onsdag 1 april 2009

Från 90 till 41

Nyss stod det 90 dagar på min nedräkning till vänster. Nu står det 41 dagar!
Även innan bakslaget var det detta som jag och min läkare pratat om. Vågade inte skriva nåt och ändra nåt innan! Men nu efter bakslaget och ytterligare läkarkontakter så ser det faktiskt ut som om det skulle kunna bli så!
Det innebär att behandlingen möjligtvis kortas ned från 16 st till 12. Detta i sin tur innebär att jag idag fått den första av de sista fyra! ALLTSÅ BARA TRE BEHANDLINGAR KVAR! Om än en vecka förskjutet pga infektionen i lungorna.

Jag vet att jag inte kan räkna med det, men jag vet att det är en möjlighet. Och jag måste hoppas på detta! För de sista månaderna och veckorna känns det inte längre som vi och de försöker rädda mitt liv, snarare så känns det som om de håller på att ta död på mig :-o
Så jag fortsätter att hoppas. Allt ser mycket bra ut, och om ytterligare tre behandlingar kommer jag att få göra en pet-röntgen. Röntgen modell större och längre! Om det resultatet är tillfredsställande kommer behandlingen att avbrytas då!
Den 13 maj kan bli ett avgörande datum i min historia. Och därför står nedräkningen tillsvidare för den datumen. Någon vecka efter den 13 maj genomförs röntgen och ytterligare en vecka därefter får jag resultat och besked. Väntan.

MEN om allt nu går som jag hoppas och vill så kommer jag att vara klar och veta det innan vi åker till Turkiet den 6 juni!
Om inte så blir det väl ett nytt bakslag!

4 kommentarer:

Skogseva sa...

Nej, det blir inget bakslag! Det har jag bestämt och jag är en viljestark person - bort alla andra tankar. Den sjätte juni kommer du att vara en frisk och glad kvinna på väg till en livgivande, återhämtande och solig semester - en semester som kommer att bli starten till ditt nya liv!

Kram
Eva

Kamilla sa...

Eva: Ja det bestämmer vi! Så var det klubbat! Tack o kram

Sofia sa...

Gud va skönt Kamilla! Ansluter till ovanstående beslut... :-) Jättekram

Anonym sa...

Jag instämmer med ovanstående!
Men vilken härlig nyhet!!! 41 istället för 90...Åhhh jag blir så glad för din skull...
Vad härligt med semester fokusera på den och allt ljuvligt ...
Jättekram Jenny